• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

Project Valerie - full feature media center for all enigma2 based set top boxes

Started by ahendriks, February 09, 2011, 11:12:12 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ahendriks

Vandaag liep ik via via tegen een plugin aan genaamd 'Project Valerie'. Wie kent deze en heeft deze al geprobeerd? Wat zijn je ervaringen er mee?

Als ik de website van project valerie bekijk dan krijg ik een ontzettend goed gevoel voor deze add-on!

Ook de installatie lijkt niet erg moeilijk te zijn.

Bijgevoegd de huidige versie van 'project valerie' voor gemini2 boxen met een 1.6 firmware. Mocht je een nieuwere versie of een 1.5 versie willen hebben dan verwijs ik je naar de download link op de website...
Grt,
Alex

arjanhs

Het klinkt goed, maar ik zie het toch nog niet zo zitten om mijn DivX filmpjes af te spelen op de dreambox, ben dus ook erg nieuwsgierig naar de ervaringen.

ahendriks

Ik heb hem gisteravond geprobeerd op mijn DM800...

Ik moet zeggen dat ik eerst sceptisch was... de DM800 als media player... echter toen ik de package geinstalleerd had en de dreambox gereboot verraste 'project valerie' mij. Direct na de herstart kom je in het config scherm van de applicatie. Hier kan je een aantal zaken instellen (niet bijzonder veel). Hier is verder niets bijzonders aan.

Na het opslaan van de config start 'project valerie' automatisch op. Ik moest daarna nog even de locaties van mijn media bestanden aangeven. Deze bestanden staan op mijn NAS in de meterkast, die ik al gemount had via de automounter. Ik gebruik deze namelijk ook voor opnames van programma's.

Na een tijdje wachten op de scan van de media bestanden (hij zoekt de info op via het internet, thetvdb en imdb zijn hierbij de voornamelijkste bronnen) kon ik in het hoofdmenu kiezen voor 'TV series' en 'Movies'.

De TV series optie gaf mij een duidelijk overzicht van al mijn series. Na een serie gekozen te hebben moest ik het seizoen kiezen (ook als dit maar 1 seizoen is). Vervolgens had ik een net overzicht van elke aflevering van het gekozen seizoen. De scraper had netjes de afleveringtitels opgehaald en deze zag ik in het lijstje terug komen. Aan de rechter zijde zag ik van de huidig gekozen aflevering de synopsis staan van thetvdb. Ook had het systeem fan-art opgehaald. Deze fan-art was een plaatje serie/seizoen en per aflevering een.

Ik was benieuw of hij mijn gedownloade series ook af kon spelen. De meeste series die ik tegenwoordig download zijn .mkv bestanden in 720p HD kwaliteit. Tevens haal ik altijd van bierdopje.com de ondertitelingen vandaan in SRT formaat. Ik was benieuwd of m'n dreambox in staat zou zijn dit allemaal af te spelen. Dit bleek geen probleem te zijn. Enig minpuntje is dat je de ondertiteling handmatig moet selecteren.

HD content bleek dus geen probleem te zijn. Nu was ik benieuwd wat er zou gebeuren als ik AVI's in SD kwaliteit zou selecteren (deze waren natuurlijk ook correct gescraped). Dit was het eerste minpuntje... de SD AVI aflevering werd niet afgespeeld. Later bleek dat geen enkele DIVX/XVID af te spelen is... Volgens mij is dit niet echt de schuld van 'project valerie', maar meer een tekortkoming van de dreambox an sich.

Hierna heb ik het onderdeel 'Movies' nog even geprobeerd. Hier werkte het eigenlijk op dezelfde manier als de series (m.u.v. het feit dat er geen seizoenen zijn). Wel kan je een filter op je film lijst zetten door het genre te selecteren welke je wil zien.

Bij een van de films kreeg ik het voor elkaar om project valerie te laten hangen (een reboot was het enige wat nog hielp). Het gebeurde terwijl een HD film afspeelde en ik zat te wisselen tussen verschillende ingebakken (in de MKV) subtitles. Via de terminal heb ik enigma gekilled en toen herstartte de enigma automatisch waarna alles weer correct werkte. Dit gedrag lijkt mij ook niet de schuld van project Valerie; de applicatie is namelijk geen 'player' maar een veredeld menu systeem welke de interne player van de dreambox gebruikt om de media bestanden af te spelen. Als dit afspelen dan vastloopt kan ik moeilijk project valerie de schuld hiervan geven.

Conclusie:
Project Valerie is nog in ontwikkeling; dat merk je aan verschillende dingen in de applicatie. De basis is echter wel klaar en die basis heeft me overtuigd van het feit dat project Valerie een succesvolle toekomst tegemoet gaat. Ik raad een ieder aan het eens te proberen... laat je verrassen! (het vervangt echter nog niet mijn xTreamer, vooral door het gebrek aan support voor XVID)


PS De installatie loopt via 'opkg install'... bestaat er ook een tegenhanger 'opkg uninstall' o.i.d.??
Grt,
Alex

arjanhs

Dat klinkt erg veelbelovend, echter vind ik het niet afspelen van DivX nog steeds een grote tekortkoming, mijn verzameling films bestaat hieruit nog grotendeels.