• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

Dreambox DM600 streamen naar PC

Started by arjanhs, September 05, 2008, 03:14:42 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

arjanhs

September 05, 2008, 03:14:42 PM Last Edit: September 05, 2008, 03:23:51 PM by arjanhs
Wat heb je nodig:

VLC kan je hier downloaden

Genoeg ruimte op de HD

Onderstaande is getest met een Dreambox 600 (Gemini 4.2)

Na de installatie van VLC op de pc, start je VLC op.





Daarna klik je op "Bestand" en "Open Netwerk Stream..."





Duidt "HTTP" aan en

Vul in bij de URL: "http://ip adres dreambox/video.m3u"

Duid aan Stream/Save

Klik op "Instellingen"





Duidt aan "Speel lokaal"
Duidt aan "Bestand" en blader naar de locatie waar u het bestand wil opslaan,

geef het een willekeurige naam en de extensie .ts
Inkapselmethode =  MPEG TS
Klik op "OK"





Klik terug op OK





Geef Login en wachtwoord (indien deze nog origineel zijn, is dit root en dreambox





That's it, het streamen op de pc kan beginnen.

ahendriks

Makkelijker is toch via de web interface... gewoon je webbrowser naar http://<ip adres van je box>> en dan kan je zo alle zenders bekijken, zappen etc...
Grt,
Alex

DVE

Het streamen naar mijn pc wil niet lukken.
Ik heb een dreambox 7020, vlc op mijn pc staan.
Als ik deze handleiding volg, opend vlc en krijg een groot zwart scherm en dat is het, geen audio of video.
Als ik op de dreambox webinterface inlog en op web-x-tv druk opend een nieuw scherm.
Er wordt geprobeerd verbinding te maken maar het enige wat ik in beeld krijg is de vlc pilon.
Wat doe ik fout, zijn de instellingen op mijn dreambox niet goed?
Kan iemand mij vertellen wat ik waar moet instellen en hoe?

Bij voorbaat dank en vriendelijke groet,

Daniel

arjanhs

Quote from: DVE on October 06, 2008, 09:11:14 PM
Het streamen naar mijn pc wil niet lukken.
Ik heb een dreambox 7020, vlc op mijn pc staan.
Als ik deze handleiding volg, opend vlc en krijg een groot zwart scherm en dat is het, geen audio of video.
Als ik op de dreambox webinterface inlog en op web-x-tv druk opend een nieuw scherm.
Er wordt geprobeerd verbinding te maken maar het enige wat ik in beeld krijg is de vlc pilon.
Wat doe ik fout, zijn de instellingen op mijn dreambox niet goed?
Kan iemand mij vertellen wat ik waar moet instellen en hoe?

Zoals ik het zo kan zien, zou het moeten werken, na het aanklikken wordt vlc geopend, indien je daarna geen beeld krijgt, kan het zien dat je geen sleutels hebt om deze zender te openen, kun je controleren of het op je tv wel gewoon werkt, probeer het anders eens met BVN.

ahendriks

Quote from: DVE on October 06, 2008, 09:11:14 PM
Er wordt geprobeerd verbinding te maken maar het enige wat ik in beeld krijg is de vlc pilon.
Welk image heb je op je DB staan? Ik ben gemini (v4.5) gewend en daarmee gaat het (bij mij) zonder problemen.
Wellicht dat je een oude versie van VLC hebt? Ik heb het vermoeden dat het aan je VLC versie ligt. Verder is het ook belangrijk dat je de juiste codecs op je systeem hebt staan. Ik gebruikte op windows altijd klcodec pack... deze is >>hier<< te downloaden. Ik gebruikte altijd het full pakket.

Grt,
Alex