• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

XBMC (aka XBOX media center) voor linux en windows!

Started by ahendriks, July 30, 2008, 10:32:06 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ahendriks

Sinds enige tijd is men gestart met het porten van XBMC van het XBOX 1 platform naar het linux platform. Enkele fanatiekelingen hebben daaropvolgend deze port ook weer doorgesluisd naar een windows port.
Reden voor het porten vanuit het XBOX platform is omdat het gewoon een geweldig multimedia systeem is die verschrikkelijk veel functionaliteit biedt als home theatre systeem. Echter de XBOX heeft in deze tijden een beperking. Namelijk dat de processor van de XBOX slechts op 733Mhz draait. Dit is niet voldoende om High Definition content vloeiend te kunnen renderen. Een HTPC is dan ook dé oplossing voor dit probleem: dual / quad core processors, snelle grafische kaarten met HDMI aansluitingen en plenty geheugen.

Er wordt al een tijdje aan de ports gewerkt, ondertussen lijkt er een redelijk stabiele versie te bestaan. Voor de mensen die het eens willen proberen raad ik aan om de volgende topics eens door te nemen en een installatie uit te voeren:
voor linux: http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=33327
voor windows: http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=34901

Een andere mogelijkheid is om XBMC op een USB stick te zetten en vanaf deze stick te booten (je hoeft dan niets te installeren, het betreft een ubuntu LIVE versie). Info en download is te vinden op http://lifehacker.com/395212/run-xbox-media-center-from-a-usb-drive (Let wel op dat dit een minder recente van XBMC versie is)

Grt,
Alex

eislon

Ja deze ken ik al,  blijkt nog niet zo goed te wezen als het orgineel op de xbox.
Maar dat komt misschien nog wel.

ahendriks

Klopt, maar schijnt nu wel al redelijk stabiel te zijn.. dit was ook de reden dat ik er nu een thread voor heb aangemaakt...

In bepaalde dingen is de linux/windows versie misschien (nog) niet helemaal klaar, maar wat hij wel al kan is HD-content... dat betekend dus dat je je gedownloade H264 avi ('slechts' 4,3GB per film) in 1080p op je FULL-HD kan kijken! Andere HD content wordt dan ook mogelijk.
Grt,
Alex

eislon

Quote from: ahendriks on July 31, 2008, 10:30:52 AM
Klopt, maar schijnt nu wel al redelijk stabiel te zijn.. dit was ook de reden dat ik er nu een thread voor heb aangemaakt...

In bepaalde dingen is de linux/windows versie misschien (nog) niet helemaal klaar, maar wat hij wel al kan is HD-content... dat betekend dus dat je je gedownloade H264 avi ('slechts' 4,3GB per film) in 1080p op je FULL-HD kan kijken! Andere HD content wordt dan ook mogelijk.

Dat is zeker interesant... moet ook maar weer een keertje kijken... maar zal wel ff moeten wachten, nu druk met esx3i bezig en aan het converteren.. hehe..

ahendriks

Wellicht dat mijn volgende sat ontvanger wel geen dreambox hoeft te zijn... Maar een HTPC met linux / XBMC / gb0x... Lijkt me SUPER ideaal! 1 kastje voor alles... Dan kan je zelfs internetten met een draadloos toetsenbord in de woonkamer...
Grt,
Alex

eislon

Quote from: ahendriks on August 08, 2008, 08:20:24 AM
Wellicht dat mijn volgende sat ontvanger wel geen dreambox hoeft te zijn... Maar een HTPC met linux / XBMC / gb0x... Lijkt me SUPER ideaal! 1 kastje voor alles... Dan kan je zelfs internetten met een draadloos toetsenbord in de woonkamer...

Ja dat komt nog wel.... als je het voor elkaar hebt dan hoor ik het graag.

arjanhs

Quote from: ahendriks on August 08, 2008, 08:20:24 AM
Wellicht dat mijn volgende sat ontvanger wel geen dreambox hoeft te zijn... Maar een HTPC met linux / XBMC / gb0x... Lijkt me SUPER ideaal! 1 kastje voor alles... Dan kan je zelfs internetten met een draadloos toetsenbord in de woonkamer...

Waar wil je dit in gaan draaien dan, ik neem aan dat je geen groot kastje in je kamer wilt hebben staan, en dat hij ook niet te veel lawaai maakt?

Als je het klaar hebt, kom ik graag een keer kijken :-)

eislon

Quote from: arjanhs on August 09, 2008, 05:34:28 PM
Waar wil je dit in gaan draaien dan, ik neem aan dat je geen groot kastje in je kamer wilt hebben staan, en dat hij ook niet te veel lawaai maakt?

Als je het klaar hebt, kom ik graag een keer kijken :-)

hehe ja ik wil het ook wel ff zien ;-)
Maar je kunt hiervoor natuurlijk een mac mini gebruiken, erg stil en mooi compact.

ahendriks

Wat ik al zei... een HTPC... dus eventueel een barebone aangevuld met wat nodige kaartjes of een kant en klare HTPC...

Voor ideeen van wat ik bedoel, zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1209473 (leuke plaatjes van leuke systemen! Bijna de moeite van het uitzoeken waard ;-)
Grt,
Alex

eislon

Quote from: ahendriks on August 11, 2008, 08:51:37 AM
Wat ik al zei... een HTPC... dus eventueel een barebone aangevuld met wat nodige kaartjes of een kant en klare HTPC...

Voor ideeen van wat ik bedoel, zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1209473 (leuke plaatjes van leuke systemen! Bijna de moeite van het uitzoeken waard ;-)

hehe... las net weer nieuws over elise... lijkt ook wel iets... maar of ie zogoed is de vraag.

ahendriks

Grt,
Alex

ahendriks

Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on August 11, 2008, 08:51:37 AM
Wat ik al zei... een HTPC... dus eventueel een barebone aangevuld met wat nodige kaartjes of een kant en klare HTPC...

Voor ideeen van wat ik bedoel, zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1209473 (leuke plaatjes van leuke systemen! Bijna de moeite van het uitzoeken waard ;-)

Deze zien er inderdaad wel heel erg goed uit, maar zijn hiervoor ook alle insteek kaarten beschikbaar, neem dat er geen full hight kaartjes in gaan?

arjanhs


ahendriks

Quote from: arjanhs on August 11, 2008, 12:49:27 PM
Deze zien er inderdaad wel heel erg goed uit, maar zijn hiervoor ook alle insteek kaarten beschikbaar, neem dat er geen full hight kaartjes in gaan?
'k neem het aan van wel... die kasten zijn niet voor niks zo hoog....
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on August 11, 2008, 03:30:07 PM
'k neem het aan van wel... die kasten zijn niet voor niks zo hoog....

Ik heb toch nog geen plannen om mijn dm7000 te vervangen, maar ga als het nodig is, en ik er de tijd voor heb zeker naar kijken, indien het allemaal snel moet, dan zal het wel een dm8000 worden :-)

eislon

Quote from: arjanhs on August 13, 2008, 08:21:27 AM
Ik heb toch nog geen plannen om mijn dm7000 te vervangen, maar ga als het nodig is, en ik er de tijd voor heb zeker naar kijken, indien het allemaal snel moet, dan zal het wel een dm8000 worden :-)

Je kunt je bij dream-multimedia aanmelden als beta tester voor de DM8000.
Het gaat je wel geld kosten, maar de dm8000 kun je een stuk goedkoper ontvangen.  mijn aanmelding is al de deur uit ;-)

ahendriks

Ik denk dat tegen de tijd dat ik het HDTV tijdperk instap dat ik het in 1 keer goed doe... een HTPC dus... linux erop, gb0x erop en natuurlijk xbmc en/of mythtv erop... Draadloos toetsenbord+muis+afstandbediening erbij... kortom; Een alles in 1 apparaat...

Zo'n HTPC met goede specs kan je al makkelijk krijgen voor de prijs van een DM8000 !
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: eislon on August 13, 2008, 08:24:05 AM
Je kunt je bij dream-multimedia aanmelden als beta tester voor de DM8000.
Het gaat je wel geld kosten, maar de dm8000 kun je een stuk goedkoper ontvangen.  mijn aanmelding is al de deur uit ;-)

Waar kun je je aanmelden ?

Quote from: ahendriks on August 13, 2008, 08:40:21 AM
Ik denk dat tegen de tijd dat ik het HDTV tijdperk instap dat ik het in 1 keer goed doe... een HTPC dus... linux erop, gb0x erop en natuurlijk xbmc en/of mythtv erop... Draadloos toetsenbord+muis+afstandbediening erbij... kortom; Een alles in 1 apparaat...

Zo'n HTPC met goede specs kan je al makkelijk krijgen voor de prijs van een DM8000 !

Hier zit ik ook meer aan te denken als eventuele opvolger, kan nu ook wel natuurlijk, de TV kaart is eenvoudig te vervangen voor een ander exemplaar, die wel stukken goedkoper is dan een volledige receiver, de oude kun je altijd nog op een andere plek gebruiken.

eislon

Quote from: arjanhs on August 14, 2008, 12:56:20 PM
Waar kun je je aanmelden ?

Hier zit ik ook meer aan te denken als eventuele opvolger, kan nu ook wel natuurlijk, de TV kaart is eenvoudig te vervangen voor een ander exemplaar, die wel stukken goedkoper is dan een volledige receiver, de oude kun je altijd nog op een andere plek gebruiken.

Aanmelden via http://www.dream-multimedia-tv.de/deutsch/news.php

en op het 2e stuk preciessss.. ;-)