• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

Welke Hdd in Dreambox.

Started by arjanhs, April 10, 2006, 10:24:10 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

arjanhs

April 10, 2006, 10:24:10 AM Last Edit: April 10, 2006, 10:24:25 AM by arjanhs

riffii

Ik heb hier nog een paar 250 gb hardeschijven liggen van een pc. Kan ik deze gewoon in een dreambox 7000 bouwen?

eislon

Quote from: riffii on July 19, 2008, 04:13:11 PM
Ik heb hier nog een paar 250 gb hardeschijven liggen van een pc. Kan ik deze gewoon in een dreambox 7000 bouwen?

Als het IDE schrijven zijn zou het kunnen, echter is bij de meeste DM7000S de voeding niet sterk genoeg om 7200RPM schrijven aan te kunnen. Hierdoor zou je vreemde problemen kunnen ondervinden.

In de aangegeven lijsten, staan aanbevolen harddisken die Dream Multimedia "ondersteund".

Je kunt echter altijd een 2.5" harddisk met verloopstukje installeren, deze zal de voeding makkelijker kunnen trekken.
Bij mijn DM800PVR heb ik inmiddels een externe USB drive hangen, werkt prima.

riffii

Quote from: eislon on July 20, 2008, 09:49:05 PM
Als het IDE schrijven zijn zou het kunnen, echter is bij de meeste DM7000S de voeding niet sterk genoeg om 7200RPM schrijven aan te kunnen. Hierdoor zou je vreemde problemen kunnen ondervinden.

In de aangegeven lijsten, staan aanbevolen harddisken die Dream Multimedia "ondersteund".

Je kunt echter altijd een 2.5" harddisk met verloopstukje installeren, deze zal de voeding makkelijker kunnen trekken.
Bij mijn DM800PVR heb ik inmiddels een externe USB drive hangen, werkt prima.

Dus je zou in principe een 4 gb usb stick kunnen kopen en die voor opslag gebruiken?
Misschien een gekke vraag ( ben net begonnen met hobby ) waarvoor heb je eigenlijk zoveel opslag capaciteit nodig?

eislon

Quote from: riffii on July 21, 2008, 10:09:06 PM
Dus je zou in principe een 4 gb usb stick kunnen kopen en die voor opslag gebruiken?
Misschien een gekke vraag ( ben net begonnen met hobby ) waarvoor heb je eigenlijk zoveel opslag capaciteit nodig?

Een usbstick kun je gebruiken om andere images erop te zetten, of het snel genoeg is voor opnemen is de vraag.

Capaciteit heb je nodig om programma's op de harddisk op te slaan, en vertrouw me je usbstick van 4GB is dan snel vol.
Met een Dreambox kun je zogenaamd timeshifting doen, dit is even het programma op pauze zetten om naar de wc te gaan en als je weer terug bent druk je weer op play om het programma te hervatten.  Werkt erg goed moet ik zeggen.
Ook hiervoor heb je een Harddisk nodig.

ahendriks

Naast een ontvanger is een dreambox ook een PVR (personal video recorder) en ja, timeshifting is ook een van de leuke opties van een dreambox.
Je DVD-recorder kan de deur uit als je een dreambox hebt !!!! (als je die al hebt natuurlijk)
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on July 28, 2008, 08:28:55 AM
Naast een ontvanger is een dreambox ook een PVR (personal video recorder) en ja, timeshifting is ook een van de leuke opties van een dreambox.
Je DVD-recorder kan de deur uit als je een dreambox hebt !!!! (als je die al hebt natuurlijk)

Inderdaad, en dan maar hopen dat je er nog een beetje een fatsoenijke prijs voor krijgt :-)

eislon

Quote from: arjanhs on August 09, 2008, 04:38:38 PM
Inderdaad, en dan maar hopen dat je er nog een beetje een fatsoenijke prijs voor krijgt :-)

tja ben bang dat het tegen valt, die dingen kosten ook al niet meer heel veel.

arjanhs

Quote from: eislon on August 09, 2008, 08:58:37 PM
tja ben bang dat het tegen valt, die dingen kosten ook al niet meer heel veel.

Nope, dus dan maar niet weg doen, en boven op de slaap kamer plaatsen, je kunt natuurlijk nog altijd de hdd gebruiken :-)

eislon

Quote from: arjanhs on August 11, 2008, 12:56:05 PM
Nope, dus dan maar niet weg doen, en boven op de slaap kamer plaatsen, je kunt natuurlijk nog altijd de hdd gebruiken :-)

Precies zo heb ik uit defecte notebooks al meerdere 2.5" diskjes gehaald en als "mobile" storage in gebruik of wacht op arjan ;-)

arjanhs

Quote from: eislon on August 11, 2008, 07:48:59 PM
Precies zo heb ik uit defecte notebooks al meerdere 2.5" diskjes gehaald en als "mobile" storage in gebruik of wacht op arjan ;-)

Ik kom niet zo vaak in Veendam, maar moet er misschien toch maar eens een keer voor om rijden :-)

eislon

Quote from: arjanhs on August 14, 2008, 12:58:04 PM
Ik kom niet zo vaak in Veendam, maar moet er misschien toch maar eens een keer voor om rijden :-)

Je bent altijd welkom.... tenzij ik er niet ben  :mellow:

arjanhs

Quote from: eislon on August 14, 2008, 03:11:47 PM
Je bent altijd welkom.... tenzij ik er niet ben  :mellow:

Dan wordt het inderdaad lastig :-)