• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

Xtreamer vernieuwt twee modellen mediaspelers

Started by arjanhs, June 24, 2011, 07:30:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

arjanhs

Xtreamer heeft twee bestaande mediaspelermodellen uitgerust met nieuwe hardware. De Xtreamer SideWinder2 is voorzien van een snellere Realtek-processor en meer werkgeheugen, terwijl de Xtreamer Prodigy geschikt is voor 3d-weergave.

De vernieuwde Xtreamer Prodigy is voorzien een Realtek RTD1186-processor, met een kloksnelheid van 750MHz, terwijl het ddr3-werkgeheugen 512MB groot is. Intern kan een harde schijf van 3,5" worden geplaatst, waarbij volgens Xtreamer schijven tot 3TB worden ondersteund. De mediaspeler is verder uitgerust met één usb 3.0-aansluiting, twee usb 2.0-ingangen, een kaartlezer, gigabit-ethernet en een hdmi 1.4-aansluiting. Ook is 802.11n 150Mbps-wifi standaard in het apparaat geïntegreerd.

Volgens Xtreamer is de Prodigy geschikt voor het afspelen van 3d-video en 7.1 surroundstreams. Daarnaast wil de fabrikant in een toekomstige update ondersteuning voor Android 2.2 aan het apparaat toevoegen in een dualboot-constructie. De Xtreamer Prodigy is te koop voor 149 euro. De fabrikant wil in de toekomst ook optionele dvb-t- en ci+-modules uitbrengen, maar onduidelijk is nog wanneer.

De SideWinder2 biedt, net als zijn voorganger, ruimte voor een 2,5"-schijfje, maar de processorsnelheid is met de komst van de Realtek RTD1185-cpu omhooggegaan van 400 naar 500MHz. Ook is het werkgeheugen verdubbeld naar 256MB. Net als het Prodigy-model is de mediaspeler voorzien van een usb 3.0-aansluiting, wifi en gigabit-ethernet. De SideWinder2 heeft een adviesprijs van 99 euro.


ahendriks

Ik snap dat van de SW2 niet... mijn SW(1) is snel genoeg... waarvoor moet de processor nu sneller zijn?
Of zal dit te maken hebben met de firmware 3.0 welke er aan zit te komen... zou deze grafisch veel geavanceerder zijn waardoor hij op een SW1 traag wordt... ('k hoop het van niet)
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on June 24, 2011, 09:09:52 AM
Ik snap dat van de SW2 niet... mijn SW(1) is snel genoeg... waarvoor moet de processor nu sneller zijn?
Of zal dit te maken hebben met de firmware 3.0 welke er aan zit te komen... zou deze grafisch veel geavanceerder zijn waardoor hij op een SW1 traag wordt... ('k hoop het van niet)

Reken er maar wel op, op zich is er niets mis met je SW1, alleen staan de ontwikkelingen niet stil en wil Xtreamer je steeds weer een nieuw model verkopen. Op zich niet zoveel mis mee, alleen komen er dan geen updates meer voor de oudere versies. Gelukkig doet hij wat hij moet doen, maar alle nieuwe bruikbare features komen op de nieuwe modellen.