• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

Black Hole team is proud to announce a new experimental project OpenBlack Hole

Started by ferrarisat, January 12, 2011, 09:12:15 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ferrarisat

1) What is OpenBlackHole project ?
OpenBlackHole is an Open Source project based on Openembedded 1.6
OpenblackHole project will provide to image developers an updated universal OE 1.6 git that will support all the main linux stab:
-Vu+ Duo
- Vu+ Solo
- Clarke Tech Et-9000
- dm500hd
- dm800
- dm800se
- dm8000
OpenBlackHole git will be updated every day with the latest updates of DMM Vuplus and ET9000

2) What kind of images are available in OpenBlackHole ?
At the beginning of the project the OpenBlackHole git can compile pure cvs images with latest enigma2 versions for all these machines. If the project will have success and there will be users and coders partecipations the project will start to produce opensource images depending of code implementations and additions.

3) Where are OpenBlackHole git and public sources ?
You can find the project git at sourceforge.net url: http://openblackhole.git.sourceforge.net/git/gitweb-index.cgi

4) Howto compile images with OpenBlackHole OE ?
First of all you have to know howto compile images, this project is for image developers and not an howto for newbies. If you know howto compile e2 images the istructions are really simply:

- create a directory on your linux box
- put in the directory the makefile you find here in attach (unzip before)
- edit makefile to choose machine (ie: MACHINE ?= et9000)
- type the command:

Citation
make -f Makefile-openblackhole-1.6 image

- Once the image is created you can use the command form the build directory:

Citation
source ./env.source
bitbake -k openblackhole-image

to rebuild the image

5) Howto follow the project development ?
You can see all the project additions and modifications checking the commits at the url:
http://openblackhole.git.sourceforge.net/git/gitweb.cgi?p=openblackhole/openblackhole;a=summary

6) How can i help and partecipate to this project ?
- If you are a simple user: you can test images, find bugs and make suggestions.
- If you are an image builder: you can build your own image with OpenBlackHole git, post your compiled images here in the board so all the simple users can test
- If you are an image coder: you can suggest additions to the project or propose your code to be added in the project remembering that this project is open source.

http://sourceforge.net/projects/openblackhole/
DM800HDpvr open pli 2.0
T90 met meerdere lnb's

ferrarisat

DM800HDpvr open pli 2.0
T90 met meerdere lnb's


arjanhs

Is er ook een versie voor de oude DM800, neem aan dat er verschil zit tussen de SE en de gewone versie?

ferrarisat

er is nog geen versie voor de DM800
die voor de SE heb ik geprobeerd in mijn 800 maar dat werkt niet
DM800HDpvr open pli 2.0
T90 met meerdere lnb's

ahendriks

Grt,
Alex

ferrarisat

nee kijk maar naar bijna alle image bouwers die hebben allemaal een SE versie
hoe het presies zit moet je mij ook niet vragen
DM800HDpvr open pli 2.0
T90 met meerdere lnb's

arjanhs

Quote from: egbertenmarijke on January 17, 2011, 02:40:49 PM
nee kijk maar naar bijna alle image bouwers die hebben allemaal een SE versie
hoe het presies zit moet je mij ook niet vragen

Er zijn inderdaad meerdere versies beschikbaar voor de 800, als deze ontwikkelaars nu maar niet verder gaan met alleen nog de SE versie.

ahendriks

'k kan me voorstellen van wel... de gewone 800 is gewoon te traag en te heet bij het gebruik ervan...
enne... ach, gemini2 5.1 werkt prima...

(volgens mij bestaat er wel al een speciale gemini3 versie voor de DM800, naast de DM800SE versie...)
Grt,
Alex

ferrarisat

ik denk dat ze daarom de gemeni3 gemaakt hebben
kun je zelf alles in elkaar bouwen
DM800HDpvr open pli 2.0
T90 met meerdere lnb's

arjanhs

Quote from: egbertenmarijke on January 18, 2011, 09:38:03 AM
ik denk dat ze daarom de gemeni3 gemaakt hebben
kun je zelf alles in elkaar bouwen

Dat brengt weer nieuwe uitdagingen met zich mee, wat moet er wel en wat moet er niet binnen een image worden opgenomen. Heb daar helemaal geen zin in om hem zelf samen te stellen, kost veel te veel tijd. Een kant een klaar image vind ik een stuk makkelijker.


arjanhs


eislon


arjanhs

Quote from: eislon on January 19, 2011, 06:31:25 AM
beide, echter kost die ene meer tijd!

Klopt, nou ik ben alleen geïnteresseerd in de optie die mij het minste tijde kost :-)

ahendriks

Quote from: arjanhs on January 19, 2011, 02:41:13 PM
Klopt, nou ik ben alleen geïnteresseerd in de optie die mij het minste tijde kost :-)

Ik niet, als de optie die meer tijd kost duidelijke voordelen heeft dan ben ik daarin geïnteresseerd. Als ik de beschrijving van Gemini3 lees denk ik wel dat bepaalde opties voor mij achterwege gelaten kunnen worden. Dit kan betekenen dat het systeem sneller gaat werken; het proberen waard dus!
Grt,
Alex

eislon

Quote from: ahendriks on January 19, 2011, 03:25:26 PM
Ik niet, als de optie die meer tijd kost duidelijke voordelen heeft dan ben ik daarin geïnteresseerd. Als ik de beschrijving van Gemini3 lees denk ik wel dat bepaalde opties voor mij achterwege gelaten kunnen worden. Dit kan betekenen dat het systeem sneller gaat werken; het proberen waard dus!

en dat bedoel ik nou, de moeite waard dan zeker een keertje doen! en je eigen gebakken image hier posten?? :-D

ahendriks

Grt,
Alex

eislon

Quote from: ahendriks on January 20, 2011, 08:45:11 AM
Backups maken van de images lukt niet zo goed... (met een kloon)...

hmmm jammer... maar vertel wel ff hoe alles verlopen is ;-)

arjanhs

Quote from: ahendriks on January 20, 2011, 08:45:11 AM
Backups maken van de images lukt niet zo goed... (met een kloon)...

Backups maken op zich lukt natuurlijk wel, alleen hebben de mensen met een originele DM800 er weinig aan.