• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

Joomla! 1.5.18

Started by arjanhs, May 31, 2010, 07:34:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

arjanhs

Vrijdag is versie 1.5.18 van Joomla verschenen. Joomla is een afsplitsing van Mambo en is een dynamisch, in php geschreven systeem waarmee de gebruiker content kan beheren, organiseren en uitgeven. Het kan bijvoorbeeld worden gebruikt om een weblog, website of collaboratiesite te maken. Om het programma in het Nederlands te gebruiken, kun je op Dutch Joomla of Joomla! Community  terecht. Met deze release is een veiligheidsprobleem verholpen en is het automatisch uitschakelen van plugins wanneer deze een fout genereren teruggedraaid. Het volledige changelog van deze release ziet er als volgt uit:



    Veiligheid

        * Hoge prioriteit - Core - XSS beveiligingsproblemen in de backend. Meer informatie.

    Plugins

        * Terugdraaien van aanpassing 19859 (het automatisch uitschakelen van plugins bij fouten) (20424)

    Statistieken voor de 1.5.18 release periode:

    Joomla 1.5.18 bevat:

        * 1 opgeloste problemen in SVN
        * 3 commits

    De tracker activiteit resulteerde in een daling van 21 actieve problemen:

        * 20 nieuwe meldingen
        * 7 afgehandeld
        * 1 opgelost in SVN

    Op het moment van samenstelling van de 1.5.18 release bevatte de tracker 337 active items:

        * 195 open
        * 105 bevestigd
        * 37 in behandeling



Website   Joomla!
Download   http://download.joomlacommunity.eu/joomla-15.html

eislon

hmm men had officieel in mei al versie 1.6 van joomla willen uitbrengen.
Hier zijn toch weer dingen in verandert, dus ik wacht wel even voordat ik deze versie ga installeren.
heb nu toch een test versie van 1.6 draaien en om dan terug te gaan..... maar helaas heeft men hun deadline niet gehaald.

arjanhs

Quote from: eislon on May 31, 2010, 07:40:06 AM
hmm men had officieel in mei al versie 1.6 van joomla willen uitbrengen.
Hier zijn toch weer dingen in verandert, dus ik wacht wel even voordat ik deze versie ga installeren.
heb nu toch een test versie van 1.6 draaien en om dan terug te gaan..... maar helaas heeft men hun deadline niet gehaald.

Het blijft natuurlijk een open source project, dus het kan nog wel eens uitlopen, alhoewel het wel bij meerdere leveranciers gebeurt en niet direct bij open source :-)

ahendriks

psies... de link die je legt met open source is niet terecht... Hoe vaak is de release van bijvoorbeeld Windows XP in 2002 wel niet uitgesteld. Als iets nog niet klaar is moet je het niet releasen (zie windows vista)...
Het is juist goed dat ze het nog niet gereleased hebben... dat geeft ze tijd om een goed product uit te brengen...
Grt,
Alex

eislon

heren, ik leg helemaal geen link met open source, dat joomla nu eenmaal een open source project is maakt niets uit.

Men heeft namelijk aangegeven om in mei 2010 versie 1.6 uit te brengen, dit is niet gehaald en moeten we dus gewoon wachten.
Ik vindt dat geen probleem, had juist liever versie 1.6 gezien, aangezien hier toch wel wezelijk iets is veranderd. En ik dus liever geen 1.5.x versie meer wil uit proberen en dan korte tijd later al naar 1.6.x zou moeten ivm de verschillen.

De template moet je anders weer aanpassen.

arjanhs

Quote from: ahendriks on May 31, 2010, 11:22:29 AM
Als iets nog niet klaar is moet je het niet releasen (zie windows vista)...
Het is juist goed dat ze het nog niet gereleased hebben... dat geeft ze tijd om een goed product uit te brengen...

Lees nog eens goed wat je hierboven hebt geschreven :-), dat meen je toch niet.