• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

T-Mobile-klanten kampen met problemen bellen en internetten

Started by arjanhs, May 31, 2010, 07:32:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

arjanhs

Veel T-Mobile-gebruikers kunnen niet worden gebeld. Bovendien maken klanten van de provider melding van wegvallende internetverbindingen. T-Mobile is bezig met het reproduceren van het probleem en zoekt naar een oplossing.



Op Twitter en GoT maken veel T-Mobile-gebruikers melding van problemen met het netwerk. Opvallend is dat de problemen die zich bij sommige mensen voordoen te maken hebben met belverkeer. Gebruikers klagen over inkomende gesprekken die direct naar voicemail worden doorgeschakeld, waarna pas na lange tijd een sms-notificatie van de voicemailservice volgt. Ook wordt melding gemaakt van sms-berichten die te laat worden afgeleverd.

Tweakers.net heeft de belproblemen kunnen reproduceren en kunnen achterhalen dat het voornamelijk voorkomt als de telefoon op het 3g-netwerk is aangemeld. Als het toestel wordt geforceerd alleen van gsm-verbindingen gebruik te maken, treedt het probleem minder op. Geconfronteerd met deze informatie gaf T-Mobile aan dat het nog niet met de storing bekend was. Inmiddels tracht het bedrijf het probleem te reproduceren en de achterliggende oorzaak te vinden.

Tevens laat het bedrijf weten wel op de hoogte te zijn van problemen met de mobiele internetverbinding. Volgens woordvoerder Henny van der Heiden heeft het 3g-netwerk van de telecomprovider inderdaad op bepaalde locaties te maken met overbelasting, maar zou het sporadisch voorkomen. Hij benadrukt ook dat het bedrijf hard bezig is om de capaciteit uit te breiden. De druk die op het datanetwerk wordt uitgeoefend is het resultaat van de grote groei van het internetgebruik in het laatste jaar. Uit cijfers van T-Mobile blijkt dat de populariteit van laptops en telefoons met internetfunctionaliteit voor een verdubbeling van het dataverbruik ten opzichte van vorig jaar heeft gezorgd.

Eerder deze maand liet T-Mobile weten dit jaar de netwerkcapaciteit te verdubbelen door 30 procent meer masten te plaatsen. Volgens Van der Heiden ligt het bedrijf met de uitbreiding voor op het schema en de werkzaamheden zouden ver voor het einde van het jaar voltooid moeten zijn. Dat betekent overigens niet dat het nog maanden duurt voordat de effecten merkbaar zijn. "Elke nieuwe mast wordt meteen ingeschakeld, zodat gebruikers er direct baat bij hebben", legt van der Heiden uit.

De NS kondigde eerder dit jaar aan samen met T-Mobile wifi in treinen te gaan aanbieden. Deze treinen maken via een antenne verbinding met het 3g-netwerk van T-Mobile en delen deze via een wifi-hotspot met de reizigers. Volgens Van der Heiden was deze deal bij het plannen van de netwerkuitbreidingen al bekend en zullen de wifi-treinen niet voor problemen zorgen. Overigens benadrukt de woordvoerder dat het bedrijf constant bezig is met evaluatie van het netwerk en dat er na afronding van de huidige uitbreidingen mogelijk nieuwe investeringen plaatsvinden.