• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

kwaliteit van HD ontvangst

Started by budweisereer, January 31, 2010, 12:53:14 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

budweisereer

Ik ben nieuw op dit forum en ik had een vraag over de kwaliteit van HD uitzendingen.

Sinds een half jaar heb ik een Dreambox HD800 , geweldige ontvanger. (opstarten duurd alleen erg lang)
Ik maak gebruik van een Technisat Multyantenne 45 cm waarmee ik 4 sattelieten kan ontvangen
Hotbird 13º en de 3 Astra's 19.2º, 23.5º en 28.2º

Mijn AGC varieert zo afhankelijk van satteliet tussen de 70 en 99%
SNR tussen de 6.7 en 12.
Nu heb ik bijna altijd perfect beeld, behalve bij slecht weer, veel regen of sneeuw wilt het wel eens wat minder zijn. Maar over het algemeen ben ik hierover tevreden.
Mijn probleem ligt in het ontvangen van de HD zenders.
Vaak is het beeld redelijk tot goed met name op de astra 19.2. De HD uitzendingen van Canal + hebben bijna nooit een storing en als ik de HD uitzending van SKY germany bekijk valt het beeld vaak weg, of blijft dit steeds enkele seconden hangen. Terwijl deze kanalen op dezelfde satteliet zit. Ligt dit aan de transponder? De HD kanalen van SKY UK krijg ik vaak helemaal niet door. Deze staan op de hotbird. Heeft iemand eniige tips waar ik naar kan kijken om dit te verbeteren. Kan dit aan de schotel liggen, de kabelweerstand of instellingen in de dreamcast?
Alle tips zijn welkom.

Mvg

Theo

arjanhs

Ik weet niet of je voor alle zenders een kaartje hebt, maar het kan natuurlijk ook daar aan liggen, als het beeld weg valt kan het een gemiste key zijn, normaal gesproken heb je bij digitaal ontvangst of het nu HD of SD is, beeld of geen beeld. Zoals je het nu beschrijft lijkt het een gemiste key te zijn.

ahendriks

psies... check je uplink eens... hoeveel hops van jou vandaan zit het SKY deutschland kaartje.... waarschijnlijk te ver om een goede key te kunnen krijgen op het juiste moment...
D'r past er maar 1 kaartje in de DM800 dus ik ga er vanuit dat je aan CS doet... welke emu gebruik je?
Grt,
Alex

budweisereer

Hallo, bedankt voor jullie reactie.

Sorry voor mijn late reactie maar ik ben een week op zakenreis geweest.

CS is correct, ik weet niet precies wat je bedoeld met "hops" maar de EMU die ik gebruik is
CCcam 2.1.2.

Tevens heb ik een probleem gehad om via USB stick aan de achterkant van de dreambox te communiceren met het Wlan. Ik heb meerder USB wireless geprobeerd maar de dreambox herkend deze niet. Vervolgens heb ik de dreambox aan het wlan gekoppeld met een Ruckus Multimedia 802, wireless connection device. (Wireless netwerkkabel) Misschien komt het daardoor. Mijn internet is ook nog niet zo snel  zo'n 400kbps en 131 connections per minuut.


Alvast bedankt voor jullie reactie

Theo

arjanhs


budweisereer

Nee, het is nog niet opgelost, ik wilde bij de vorige post alleen vragen of het probleem gezocht moest worden in de internet, lan verbinding of de emulator.

Heb je enig idee?

Theo

arjanhs

Ik verwacht niet dat de emulator het probleem is, alleen indien je uplink ver weg zit of dat het daadwerkelijke kaartje ook weer bij een uplink aanwezig is. Zolang je maar een betrouwbare internet verbinding en dus daarbij ook een lan verbinding hebt, hoeft het probleem niet hierin gezocht te worden.

ahendriks

Dat lijkt dus niet het geval te zijn... wlan is niet echt geweldig natuurlijk... ook slechts 400kbps... heb je niet nodig voor cs, maar als je bijvoorbeeld met je PC ook nog aan het downloaden bent (of gewoon aan het surfen op youtube) dan wordt dit wel te krap...

Probeer eens je dreambox bekabeld aan te sluiten (ter test)... helpt dit?
Grt,
Alex

budweisereer

Dat was ook mijn eerste gedachte, dus heb ik eergisteren de kabel aangesloten.
In eerste instantie bleef het beeld heel lang goed, dus ik had hoop. Helaas na een 10 tal minuten was het weer weg.
Ook had ik erg slecht beeld op de hotbird kanalen, zelfsde normale kanalen werden continue gestoord (de HD kanalen waren zelfs geheel niet te ontvangen)

Het vreemde is wederom dat alle C+ uitzendingen wel zeer goed binnen komen. (ook de HD).
Ik heb vandaag de leverancier van de schotel gebeld en hij zei dat de schotel opnieuw uitgericht dient te worden.
Dit vanwege het slecht weer, wind regen enz kan de schotel iets verplaatst zijn. Lijkt mij persoonlijk erg raar.
Ik vroeg hem of het ook normaal was dat de LNB enigzins gedraaid zit ca 5 graden(tegen de wijzers van de klok is als je voor de schotel staat) Volgens hun was dit normaal.

Wat denken jullie?.

Alvast bedankt

Theo


arjanhs

Zolang je singaal hebt, is het onzin wat je levernacier vertelt, en je geeft ook aan dat hij wel een tijdje werkt maar daarn uitvalt, als het aan het uitrichten ligt, zou je continue geen beeld mogen hebben.

Heb je als eens gecontroleerd wat de latency van uplink is?

ahendriks

'k denk dat het een aantal factoren samen is:
- slecht intern netwerk (wifi)
- lage internet snelheid
- trage uplink (server)
Wellicht heeft jouw server niet zelf de kaartjes lokaal maar haalt die ze ook weer van iemand anders (en wellicht die ook weer van iemand anders). Elke stap hierin heet een 'hop'. Als het aantal hops hoog is (>2 bijvoorbeeld) dan kan je dit al snel merken bij het zappen. In combinatie met jouw (inter)net heb je wellicht vrij snel problemen.
Grt,
Alex

budweisereer

Hallo Allemaal

Ik heb net eens een test gedaan m.b.t de internet verbinding. Zag er niet geweldig uit.
Package lost 88% dit zou 0% moeten zijn. Men zegt dat boven de 0% de connectie vaak stop komt te staan
Ping 67 ms  deze moet onder de 100 ms liggen, ziet er dus redelijk uit
Jitter  2 ms (variatie in ping meting) deze zou ook 0 ms moeten zijn.

Als totale rating zat ik op een "F" Very poor...... A is dus het beste

Is trouwens een interessante site  http://www.pingtest.net/

Gisteren ook even naar de kabels gekeken (telefoon in/uit naar modem in, hierin zat behoorlijk wat ruis (kon ik via de telefoon horen). Dit ook hersteld.
Hierna ging het stukken beter. Beeld op de HD kanaal van SKY viel bijna niet meer weg
Wellicht hebben jullie gelijk dat het met de internet verbinding te maken heeft.
Wat ik alleen niet kan verklaren is het feit dat het beeld alleen af en toe wegvalt op dhet HD kanaal, een paar kanalen verder waar dezelde uitzenden in normaal beeld wordt uitgezonden heb ik deze problemen helemaal niet. Heeft een update voor HD meer bits nodig of zo?

Mvg

Theo

arjanhs

Een key voor een HD singaal heeft niet meer bits nodig zover ik weet, maar zou ook niet veel verschil mogen maken, wat het wel kan zijn dat er meer updates gevraagd worden, dus er wordt vaker om een key gevraagd voor een HD kanaal, waarbij de internet verbinding gebruikt wordt.