• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

Installatie Barry Allen op een USB Stick

Started by arjanhs, August 12, 2009, 12:34:27 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

arjanhs

Installatie van Barry Allen naar een USBstick op een Dreambox DM800HD-PVR:

In dit document behandelen we hoe je de enigma2 plugin BarryAllen kan installeren op een DM800HD PVR.

Het volgende is belangrijk voordat je een installatie gaat uitvoeren:

    * Je flashimage moet bezitten over de USB drives (installeer desnoods een OoZoon image in de flash) ;
    * Als je met BarryAllen een andere image wilt installeren, zorg ervoor dat /hdd/movie niet gekoppeld is.


Installatie:

   1. Start je DM800 op vanuit Flash;
   2. Copieer het bestand enigma2-plugin-extensions-barryallen*.ipk  naar  /tmp via ftp (je netwerk v/d DM800 moet natuurlijk werken);
   3. Als je een image in Flash hebt waarmee je via de Blue Pannel handmatig Addon kan installeren, gebruik dan deze optie om de ipk bestand te installeren;
   4. Heb je deze optie niet, voer dan volgende commando's uit:
         1. Telnet naar je dreambox en login;
         2. Voer de volgende commando's uit :  cd /
         3. ipkg install /tmp/enigma2-plugin-extensions-barryallen*.ipk
         4. Herstart hierna enigma2 en de BarryAllen Plugin moet zich dan bevinden onder Spelletjes/Plugins Menu-optie

Het is in de images die je via Barry Allen geinstalleerd hebt niet nodig om hierin ook nog een keer een Barry Allen plugin te installeren.
De Barry Allen Plugin intergreerd zichzelfs automatisch in deze images tijdens de uitpakfase.

Je kunt Barry Allen verwijderen wanneer je vanuit de flash bent opgestart via het volgende commando:

ipkg remove enigma2-plugin-extensions-barryallen

Barry Allen gebruiken:

Voor het uitpakken van nfi images in Barry Allen ga je als volgt te werk:

    * copieer de image bestand naar de directory /MB_Images (deze is normaal gelinkt naar /media/hdd/MB_Images);
    * Als er problemen zijn met het uitpakken van de image of andere taken, probeer dan de volgende acties via telnet:
          o cd /media/ba
          o ba.sh extract naamvandeimage
    * Na de volgende herstart zou de nieuwe image zichtbaar moeten zijn in de bootmanager.
    * Kies deze om de image op te starten en aan jou wensen aan te passen.
    * De bootmanager zou moeten onthouden welke image als laatste is opgestart, zodat jebij de volgende keer direct op OK kan drukken.

ahendriks

Ah... al aan het voorbereiden op de DM800 ??

Je kan hem ook zonder USB stick gebruiken hoor... Dit is alleen optioneel, voor als je wil klooien...
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on August 14, 2009, 09:08:49 AM
Ah... al aan het voorbereiden op de DM800 ??

Je kan hem ook zonder USB stick gebruiken hoor... Dit is alleen optioneel, voor als je wil klooien...

Ik denk dat ik dat wel wil :-) Als hij heet maar doet is het belangrijkste, maar wil wel de mogelijkheid hebben, heeft Ronald hem al besteld trouwens?

ahendriks

Grt,
Alex

arjanhs

Dat wist ik inmiddels, ook dat hij hem gisteren nog niet binnen had :-)

GI30065

Hi,

Ik ben een newbie, en ben reeds 2 dagen bezig om dit voor elkaar te krijgen, maar het lukt me niet  :unsure:
Heb net een DM8000HD, waarbij er nog steeds het originele image op draait.
Dit zou ik voorlopig zo willen houden ook, net omdat ik nog een newbie ben.

Wat ik graag zou willen is het volgende:
* BarryAllen plugin installeren op mijn hard disk.
* De verschillende images opslaan op een USB stick of een CF kaartje.

Op deze manier wil ik dus via de BA plugin de verschillende images oproepen van USB of CF.
Om deze alzo eens te kunnen uittesten, en toch mijn originele image behouden.
Dit opdat ik nog héél onzeker ben en mijn garantie niet wil verliezen.
Ik ben maar een gewone buschauffeur, en kan mij geen tweede DM permiteren.

Is dit mogelijk ?
Want ik dacht dat het originele Enigma2 image, geen USB drivers in kernel heeft.
Maar aan de andere kant dan weer,...Ik heb deze toch niet nodig als ik BA op mijn HD installeer ?
Dit is wat ik nu reeds 2 dagen probeer te doen, echter zonder succes.
Beide netwerktesten op mijn DM zijn ok, ethernet en wireless.
DCC BA.ipk plaatsen in de map /tmp via FTP is ook OK.
Maar de telnet sessie lukt niet.
Ik heb verschillende tutorials geraadpleegd, zowel Nederlandstalig als Engels, en verschillende methoden.

Kortom, het wil maar niet lukken, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ander gooi ik die verdomde DM buiten !

Groetjes,
Marc.


ahendriks

De orginele image van DMM is zeer beperkt. Ik raad je aan om toch in flash een andere image te zetten en het dan nog eens te proberen.
Grt,
Alex