• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

OpenShot Video Editor 1.4.2

Started by arjanhs, February 10, 2012, 07:43:21 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

arjanhs

OpenShot Video Editor is een opensource-video-editor voor Linux. Het is gemaakt met Python, GTK en het MLT Framework, en is te vergelijken met Windows Movie Maker of Apples iMovie. Eind januari is versie 1.41 van OpenShot Video Editor uitgekomen en nu 1.42. In de eerste zijn onder andere nieuwe effecten, animaties en titels toegevoegd, maar natuurlijk ook diverse andere verbeteringen. De tweede uitgave bevat bugfixes en bijgewerkte vertalingen en documentatie.



    Changes in version 1.4.2

        Fixed many critical locale-related bugs
        Fixed reversed clips, for accurate IN and OUT points
        Updated translations & fixed missing translations
        Improved help manual (now supports Yelp version 3)
        Fixed h.264 exporting for non-English languages

    Highlights of 1.4.1:

        New 3D animation (wireframe text)
        New Titles (gold)
        New Effects (fish eye)
        New Animation Presets
        Support for Blender 2.6.X
        Localization fixes (seg faults, audio volume, rotation effect)
        UI bugs (disappearing icons using some GTK themes)
        Improved Help Manual
        Improved Title UI (interactive font list)
        Improved Precision (clip length, default image length)
        Tons of bug fixes! (view all bug reports)



Download    http://www.openshot.org/download

ahendriks

Deze versie kreeg ik deze week automatisch binnen op m'n PC. Toen ook ff het programma opgestart om te kijken wat er veranderd was. Helaas zag ik er zo niets aan, maar toch is dit een erg fijn programma om je films mee te editen.
Grt,
Alex

arjanhs

Ik had er nog nooit van gehoord, maar hij werkt vast beter dan het Kino wat ik ooit onder Linux heb gebruikt. Moet eerst nog een nieuwe PC aanschaffen, mijn oude heeft het na 8 jaar echt op gegeven. Weet je nog ergens een adres met een leuke aanbieding?

ahendriks

Nee, niet echt, hoewel:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/37441166#37441166
en
http://www.solid-run.com/

Maar of dit voor dagelijks gebruik voldoende is?

Of zelf wat samenstellen met een ION systeempje...
Grt,
Alex

arjanhs

Ik wil zelf niets samenstellen, of in ieder geval niet zelf in elkaar zetten. Moet een kant en klaar systeem zijn.

Denk niet dat die Raspberry Pi nu voor dagelijks gebruik geschikt is :-)

ahendriks

Grt,
Alex

arjanhs

Yep, als die nu XBMC met een goede performance kan draaien. Maar deze kost nog steeds 120 euro. Is gelijk aan de AppleTV

ahendriks

XBMC kan hij dus aan... en verder ook nog wel meer...
Gelijk aan appleTV... nah... misschien dat ze beide XBMC draaien, maar op de cubox kan je nog meer doordat je gwoon linux erop draait...
Grt,
Alex

arjanhs

en wat denk je dat er op de AppleTV draait :-)

Daarop zit ook gewoon de apt-get package manager.

ahendriks

ah... dat wist ik dan weer niet...
maar dit apparaatje is vermoedelijk meer inzetbaar... heeft in ieder geval mooie specs.
Grt,
Alex

arjanhs

Die kan is groot, alleen vind ik dat mijn xtreamer momenteel doet wat hij moet doen. XBMC is leuk, maar geen must. Daarnaast ondersteunt de Xtreamer ook AirPlay. Dat gaat die Cubox vast niet doen.

ahendriks

Grt,
Alex

arjanhs

OK, blijkbaar wel dus, maar nog steeds is XBMC geen must, maar nice to have.

ahendriks

Grt,
Alex

arjanhs

Ik heb inmiddels OpenShot op mijn nieuwe pc geplaatst, nu er nog wat mee doen :-) Probleem is wel dat deze nieuwe pc geen firewire aansluiting heeft, zal mijn laptop moeten gebruiken om de video over te zetten van mijn camera.

ahendriks

Aj... dat is lastig...
Ik heb nog wel ter leen een firewire kaartje liggen zodat je wel firewire op je nieuwe PC hebt.... belang bij?
Grt,
Alex

arjanhs

Als het een low profile kaartje is, gaat hij passen, is een klein kastje wat ik heb gekocht, een Acer Aspire X3740.

ahendriks

Helaas... het is geen low-profile kaartje maar een gewone...
Grt,
Alex

arjanhs

Die gaat dan waarschijnlijk alleen passen als ik de kast open laat :-)

arjanhs

Ik gebruik Ubuntu 11.04, maar krijg een oudere versie als ik OpenShot installeer, bij welke distributie zit jij momenteel? En zit hier deze laatste versie wel bij in?