• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

virtualbox 3.1.8

Started by eislon, May 11, 2010, 04:02:06 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eislon

May 11, 2010, 04:02:06 PM Last Edit: May 11, 2010, 04:04:22 PM by eislon
VirtualBox 3.1.8 is op 10 mei uitgebracht.

Oracle heeft op 10 mei 2010 VirtualBox 3.1.8 vrijgegeven, dit is een maintenance versie van VirtualBox 3.1 waar men de stabiliteit verbeterd heeft en de regressies verholpen zijn.

voor de volledige changelog verwijzen we je naar de volgende link: http://www.virtualbox.org/wiki/Changelog

Virtualbox 3.1.8 kun je hier downloaden: http://www.virtualbox.org/wiki/Downloads

ahendriks

Ha, die heb ik al volgens mij... komt bij mij automatisch binnen via de virtualbox PPA... (ubuntu 10.04)
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on May 12, 2010, 11:19:47 AM
Ha, die heb ik al volgens mij... komt bij mij automatisch binnen via de virtualbox PPA... (ubuntu 10.04)

Heb je de nieuwe versie al draaien ? Heb je een nieuwe installatie gedaan, of een upgrade? Wil het ook nog doen, maar weet nog niet hoe, of nieuwe installatie of upgrade, en VMware Server moet blijven werken, of een work around hebben, pas dan ga ik over.

ahendriks

het was voor mij weer eens tijd om een schone installatie te doen (muv de /home partitie).

M'n home partitie heb ik ook meteen omgezet van ext3 naar ext4 (een format gedaan). Dit heeft wel wat zweetdruppeltjes gekost. Ter backup voor het formateren had ik de bestanden gekopieerd naar een andere partitie. Die moesten na de format ook nog weer terug (en met de juiste rechten e.d.). Dat was ff werk (en laaaaat op bed gaan, tot 2:30 's nachts aan de slag geweest hiermee).

Gevolg is wel dat ik nu 10.04 draai en die draait als een zonnetje op m'n PC! Alles werkt (in 1 keer) zonder moeite...
Grt,
Alex

arjanhs

Als ik dit zo lees, denk ik dat ik maar een upgrade doe :-), mijn partities zijn inmiddels als ext4 geformatteerd, dus waarschijnlijk heb ik dat probleem van jou niet. Zijn er ook zichtbare verbeteringen in deze versie aanwezig?

eislon

Quote from: arjanhs on May 12, 2010, 02:20:15 PM
Als ik dit zo lees, denk ik dat ik maar een upgrade doe :-), mijn partities zijn inmiddels als ext4 geformatteerd, dus waarschijnlijk heb ik dat probleem van jou niet. Zijn er ook zichtbare verbeteringen in deze versie aanwezig?

Meer cloud based he! Je kunt nu echt je eigen private cloud maken, kon je vroeger ook wel, maar toen was de naam nog niet zo ;-)  Tja nieuwe kernel release etc... Helaas is ZFS niet helemaal GPL, anders konden we data deduplication inschakelen, erg gave optie!

arjanhs

Quote from: eislon on May 12, 2010, 07:41:06 PM
Meer cloud based he! Je kunt nu echt je eigen private cloud maken, kon je vroeger ook wel, maar toen was de naam nog niet zo ;-)  Tja nieuwe kernel release etc... Helaas is ZFS niet helemaal GPL, anders konden we data deduplication inschakelen, erg gave optie!

Ik maak al gebruik van de cloud services die ubuntu bied, helaas is de ruimte beperkt tot 2 GB, kan ik niet zoveel in plaatsen :-)

Ik vind momenteel ext4 voldoende, zit niet direct op ZFS te wachten, misschien op een later termijn.

eislon

Quote from: arjanhs on May 13, 2010, 07:01:22 PM
Ik maak al gebruik van de cloud services die ubuntu bied, helaas is de ruimte beperkt tot 2 GB, kan ik niet zoveel in plaatsen :-)

Ik vind momenteel ext4 voldoende, zit niet direct op ZFS te wachten, misschien op een later termijn.

ZFS of in de toekomst ext5, ik hoop wel op data dedup voor een backup schrijf, is een erg interessante technologie en scheelt een hoop backup data!

arjanhs

Quote from: eislon on May 13, 2010, 08:13:24 PM
ZFS of in de toekomst ext5, ik hoop wel op data dedup voor een backup schrijf, is een erg interessante technologie en scheelt een hoop backup data!

Dedupe is inderdaad intressant, maar niet alleen voor de backup :-)

Backup jij ?

eislon

Quote from: arjanhs on May 14, 2010, 08:40:50 AM
Dedupe is inderdaad intressant, maar niet alleen voor de backup :-)

Backup jij ?

Wat noem je backup ;-)

Ik maak een backup van mijn mail vm... en straks ook van mijn DMS, ga deze vandaag inrichten.
De rest zet ik eigenlijk op een usbstick... dus ja of dat ook onder backup valt is de vraag ;-)