• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

ReggeFiber naar Veendam?

Started by eislon, July 24, 2011, 09:29:39 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eislon

Quote from: arjanhs on December 08, 2011, 08:48:38 AM
Dat klopt helemaal, maar je zou maar net tot de selecte groep behoren !

Dat bedoel ik maar, maar dit ging niet over problemen met de verbinding, maar met name wanneer iemand aangesloten wordt, in mijn ogen geef je dan geen datum op als je het niet weet maar hou je mensen niet aan het lijntje!

eislon

Ik ga me met alle waarschijnlijkheid (80%) wel bij een provider aannemen, maar de kans is groot dat ik nu puur voor Internet ga en niet een combi pakket wil. Ik heb namelijk vernomen dat het TV signaal geen HD kwaliteit is, dit omdat men het signaal van Digitenne krijgt, KPN is wel met een upgrade bezig, maar dit haalt het bij lange niet wat je thuis krijgt van de schotel.

Telefonie is ook weer zo'n apart verhaal... bij de meeste providers kost dit 5 euro extra, maar bij XS4all bijvoorbeeld staat verder dat de eerste twee voip nummers je 2,50 euro per maand kost... he?? een voip nummer koop je voor een euro en dat eenmalig.

Dus nu alle providers ff wat vragen toe laten komen, ben benieuwd welke reageert en wat hun antwoorden zijn. Ik wilde dit op de bij eenkomst dagen doen, maar dat lukt me helaas niet :-(  nu maar hopen dat ik uberhaupt antwoord krijg..... en dan aanmelden ... 30%+ in Veendam jaartje of korter wachten en blazen met die hap... dat is mijn doel....of blijft het bij een wens?


arjanhs

We gaan het zien, bij ons beginnen ze eind deze maand met de graaf werkzaamheden, hopelijk gaat het een beetje snel en worden we in Q1 nog aangesloten.

ahendriks

Oh, starten ze eind deze maand al met graven? De grond is op dit moment veel te nat om alles open te breken... dat wordt een rotzooi nu. En, als de nattigheid weg is zal het ook niet lukken. (voor de Game of Thrones ingeweiden:) winter is comming...

Q1 zal voor mij sowieso nog niet lukken... 'k zit nog tot halverwege juli vast aan telfort...
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on January 09, 2012, 09:00:02 AM
Oh, starten ze eind deze maand al met graven? De grond is op dit moment veel te nat om alles open te breken... dat wordt een rotzooi nu. En, als de nattigheid weg is zal het ook niet lukken. (voor de Game of Thrones ingeweiden:) winter is comming...

Welke winter :-) er zal vast nog wel wat winter komen, en de planning kan natuurlijk altijd bij gesteld worden. Zit momenteel nergens aan vast, dus van mij mag het komen.

eislon

Quote from: arjanhs on January 09, 2012, 07:28:14 AM
We gaan het zien, bij ons beginnen ze eind deze maand met de graaf werkzaamheden, hopelijk gaat het een beetje snel en worden we in Q1 nog aangesloten.

Ik hoop het voor jullie, en ik hoop dat we eind maart ook weten of Reggefiber kan gaan graven!  Meestal 6 weken na sluitingsdatum gaat men graven.

Welke provider hebben jullie? een compleet pakket?

Ik zit zelfs nog te dubben, aangezien alleen een internet pakket en een compleet pakket niet veel euries schelen...

ahendriks

internet + bellen; tv vooralsnog via de schotel...
Grt,
Alex

eislon

Quote from: ahendriks on January 10, 2012, 11:29:21 PM
internet + bellen; tv vooralsnog via de schotel...

Ja, TV blijft natuurlijk ook via de schotel gaan, de keuze is nu welk pakket ik kies en wat dan de voorwaarden van de ISPs zijn. Als je op de 50MB gaat zitten is er niet echt veel verschil.   leuk om dan tot een juiste keuze te komen ;-)

arjanhs

Quote from: eislon on January 11, 2012, 08:59:33 AM
Ja, TV blijft natuurlijk ook via de schotel gaan, de keuze is nu welk pakket ik kies en wat dan de voorwaarden van de ISPs zijn. Als je op de 50MB gaat zitten is er niet echt veel verschil.   leuk om dan tot een juiste keuze te komen ;-)

Dan kun je vast kijken, wat je denkt in de toekomst nodig te hebben, misschien dan toch IPTV, waarbij analoog misschien ook van belang is?

eislon

Quote from: arjanhs on January 11, 2012, 11:30:58 AM
Dan kun je vast kijken, wat je denkt in de toekomst nodig te hebben, misschien dan toch IPTV, waarbij analoog misschien ook van belang is?

Tja als je analoog wilt, zit je voor Veendam/Wildervank vast aan Lijbrandt of Vodafone.  de andere twee bieden dit niet aan.

arjanhs

Quote from: eislon on January 11, 2012, 03:55:43 PM
Tja als je analoog wilt, zit je voor Veendam/Wildervank vast aan Lijbrandt of Vodafone.  de andere twee bieden dit niet aan.

Dat kan kloppen, ik ben niet woonachtig in die regio :-) Maar dit kan een keuze zijn, maar ook of er bijvoorbeeld een draadloos modem wordt mee geleverd. Aan de hand van deze verschillen kun je een keuze maken.

eislon

Quote from: arjanhs on January 12, 2012, 07:56:44 AM
Dat kan kloppen, ik ben niet woonachtig in die regio :-) Maar dit kan een keuze zijn, maar ook of er bijvoorbeeld een draadloos modem wordt mee geleverd. Aan de hand van deze verschillen kun je een keuze maken.

Ik weet, het is inmiddels vodafone geworden. Ik verwacht dat men binnenkort meegaat met de snelheidsverhoging, dus dat komt dan ook weer goed.

arjanhs

Quote from: eislon on January 13, 2012, 07:04:25 AM
Ik weet, het is inmiddels vodafone geworden. Ik verwacht dat men binnenkort meegaat met de snelheidsverhoging, dus dat komt dan ook weer goed.

Toch grappig dat ook Vodafone in de glasvezel verbindingen stapt, ben benieuwd hoe de service bij hun is. Na een jaar mag ik weer vrij kiezen waar ik heen ga. Op dat moment moet ik mij maar weer opnieuw oriƫnteren. Maar laat het eerst maar eens komen :-)

eislon

Quote from: arjanhs on January 13, 2012, 07:33:20 AM
Toch grappig dat ook Vodafone in de glasvezel verbindingen stapt, ben benieuwd hoe de service bij hun is. Na een jaar mag ik weer vrij kiezen waar ik heen ga. Op dat moment moet ik mij maar weer opnieuw oriƫnteren. Maar laat het eerst maar eens komen :-)

gelijk heb je, laat het eerst maar eens komen, bij jullie zijn ze toch al aan het graven, dat is al verder dan in Veendam.
zoals ik al eerder zei, veel suc6 en plezier met glasvezel bij jullie.

arjanhs

Quote from: eislon on January 14, 2012, 03:49:36 PM
gelijk heb je, laat het eerst maar eens komen, bij jullie zijn ze toch al aan het graven, dat is al verder dan in Veendam.
zoals ik al eerder zei, veel suc6 en plezier met glasvezel bij jullie.

Als de vorst niet door zet beginnen ze eind deze maand, dus helaas zijn ze nog niet bezig.

ahendriks

Tja, wat een planning ook he. Eind januari starten met graven... grotere kans op vorst bestaat er bijna niet...
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on January 16, 2012, 02:11:50 PM
Tja, wat een planning ook he. Eind januari starten met graven... grotere kans op vorst bestaat er bijna niet...

Deze vorst zou maar voor drie dagen zijn, dus het kan nog steeds alle kanten op.

ahendriks

Dat klopt, maar vorst in deze periode is niet vreemd, eerder normaal...
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on January 16, 2012, 09:07:33 PM
Dat klopt, maar vorst in deze periode is niet vreemd, eerder normaal...

Als de vorst blijft zoals hij nu is, kunnen ze gewoon starten. Het valt tot nu nog wel mee.

ahendriks

Klopt... maar dat wil nog niet zeggen dat wat we nu hebben normaal is. We kunnen dus zeggen dat als het zo blijft dat wij / reggefiber geluk heeft met hun planning...
Grt,
Alex