• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

gegevens overbrengen van harde schijf dreambox naar pc vianetwerkkabel

Started by pieter, February 28, 2008, 08:04:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pieter

Hallo
Is er al een topic waar ik dit kan vinden ? zo niet hoe gaat dit in zijn werk
Ik heb op mijn computer Flash XPP geinstalleerd waarmee ik gegevens overbreng naar mijn xbox en omgekeerd dit gaat d.m.v.een I.P adres of is er  andere software ?
Vr. Gr. P.Bos

ahendriks

Heb je het nu over een dreambox of een xbox?

Anyway... het kan beide op dezelfde manier; via FTP. Je kan hiervoor idd flashFXP gebruiken. Zelf gebruik ik FileZilla maar dat is een persoonlijke voorkeur.

Een andere manier om data over te brengen van en naar je dreambox is via samba... Deze kan je als plugin installeren en dan kan je je HDD van de dreambox via het netwerk benaderen als zijnde een windows share.
Grt,
Alex

pieter

Hallo
Het gaat om gegevens van dreambox naar computer te verplaatsen moet je alleen in FXP je ip adres opgeven of moet je in de dreambox ook nog instellingen veranderen

Vr. gr. P.Bos

ahendriks

Voor FTP hoef je niks in te stellen. Gewoon op je PC een FTP sessie openen met FlashFXP naar het IP adres van je DB. Hierop inloggen met de username root en als wachtwoord dreambox (als je deze niet aangepast hebt natuurlijk).

Als je de plugin Samba installeert kan je met je windows verkenner op je DB komen. Net alsof het een netwerk share is (in feite is het dat dan ook). Voor deze oplossing heb je geen FTP/FlashFXP nodig.
Grt,
Alex

pieter

hallo

Vriendelijk bedankt voor de informatie het is mij gelukt

Vr. Gr. P.Bos

budweisereer

Goede morgen.

Ik heb ook geprobeerd om gegevens over te zetten, maar ik krijg geen contact met de dreambox.
Ik heb met flash FXP via site manager een nieuwe connectie gestart. IP van de dreambox ingegeven en hierna inlogcode ROOT en wachtwoord DREAMBOX ingegeven. Hij gaat dan zoeken en zegt dat er geen connectie is.
Op de lan verbinding op mijn PC zie ik steeds een gele driehoek die zegt dat er geen connectie is. Netwerkkabel zit er goed in.
Ik heb in de dreambox zelf gekeken hier staat alles goed, of moet ik hier nog settings veranderen?

Als ik de netwerkkabel opnieuw bevestig zie ik bij het icoon op de pc dat er een netwerk van 100Mbit is en een paar seconden later weer deze gele driehoek.
Ik heb de firewall ook al eens uitgezet, ik weet niet of deze hier iets mee te maken had, niet dus.
Heeft iemand enig idee wat ik fout doe?


Alvast bedankt voor jullie reactie
THeo

arjanhs

Kun je het eens proberen vanaf de commandline met behulp van het ftp.exe commando.

De gele driehoek geeft aan dat er problemen zijn met de netwerkverbinding, is er op dat moment alleen een probleem met de dreambox?

Je zou ook DCC kunenn downloaden, hierin zit FTP functionaliteit die hierin misschien wel gaat werken, even op het forum zoeken naar DCC

DCC

ahendriks

Of via de commandline uitvoeren: ipconfig /all
De uitkomst hiervan hier even plaatsen...
Lijkt meer een probleem met je netwerkverbinding vanaf je PC dan vanaf de dreambox... (of wellicht op beide)

Wat voor modem/router heb je?
Zit je netwerkkabel vanuit de PC rechtsreeks aangesloten op deze modem / router?
Gebruik je DHCP?
Grt,
Alex

budweisereer

Goede avond allemaal.

Bedankt voor jullie reacties.

Ik begin langzaam aan mezelf te twijfelen.
Ik heb net DCC gestart.
Netwerkkabel verbonden., ingegeven in DCC : direct crossover; harde schijf. Verder staat er het correcte IP adres van mijn laptop en het correcte IP adres van dde dreambox. Inlogcode en password staan al voorgedrukt.
Dus ik druk op connectie......In het protocol staat vervolgens "telnet connected" en een seconde later "telnet disconnected. Hierna komt een pop-up scherm wat me verteld dat ik error 10057 heb met de text send socket is not connected. Betekend dit nu dat de dreambox op welke wijze dan ook de connectie tegen houdt?
Ik heb al 2 aparte netwerkkabels gebruikt en bij beide krijg deze foutmelding.
IK heb een netwerktest uitgevoerd op de dreambox.

LAN adapter is Ok,Lokaal netwerk is OK,DHCP is OK, IP adres = niet bevestigd, name server= niet bevestigd.
Kan het toch zijn dat er iets niet goed staat in de dreambox?
Alvast bedankt.

Theo

arjanhs

Probeer eens zowel je laptop als je dreambox een vast ip adres te geven ipv een DHCP adres.

ahendriks

"IP adres = niet bevestigd, name server= niet bevestigd"
Dit doet vermoeden dat je netwerk niet goed werkt... kan je op de PC waarop je dit doet wel internetten (en ook een groot bestand downloaden)? Het lijkt erop dat je netwerk verbinding wegvalt. (vandaar ook wellicht een 'send socket is not connected' melding)
Dit kan met DHCP te maken hebben, maar ook met je kabel of netwerkkaart. Eventueel kan het zelfs met je besturingssysteem te maken hebben. Kortom: dit kan bijna aan van alles liggen

Nogmaals, kan je in de dos-box het volgende commando uitvoeren en hiervan de output melden: ipconfig /all

tevens in dat dos-venster proberen je dreambox te pingen: ping <ip-adres-dreambox>
hiervan ook de output even vermelden...
Grt,
Alex

budweisereer

Hallo Alex, hier de gevraagde info.

Intel 82562GT 10/100 Network Connection
Fysiek adres: 00-1C-C4-C8-28-C5
DHCP ingeschakeld: Ja
Autom. config ingeschakeld: Ja
IP-adres: 0.0.0.0
Subnetmasker: 0.0.0.0
Standaardgateway:
DHCP-server:255.255.255.255

Pingtest.
4 pakketten verzonden, 4 ontvangen en 0 verloren
Gemiddelde speed = 1ms  (min 1ms, max 2 ms)

Ik hoop hier kan je wat mee.

Theo

ahendriks

Blijkbaar geen IP adres...
Is dit de volledige output van 'ipconfig /all'? Daar lijkt het niet op...

Hoe je pingtest kan werken zonder ip-adres/subnet/gateway is voor mij een raadsel... Kan je internetten op de PC? Kan je een (groot) bestand downloaden?

Zet je modem eens een paar minuten uit en dan weer aan... wellicht dat dat het probleem is.

Hoe ziet je infrastructuur eruit? Heb je switches/routers/etc in je netwerk? Wat voor modem heb je (merk + type)?
Grt,
Alex

budweisereer

Ik zal je even een overzicht geven hoe ik ben aangesloten

Ik heb een wlan modem speedport W 502V van T-mobil.
Deze is aangesloten via een Ruckus Multimedia 802, wireless connection device aan de dreambox. Dit vanwege het feit dat een dommel niet schijnt te werken op mijn dreambox.
Als ik in deze situatie een netwerktest doe op de dreambox, werkt alles, lan-adapter, lokaal netwerk, DHCP , IP adres en name server zijn allemaal groen en bevestigd.

Internetten gaat ook prima via de wlan, (ook het downloaden van bestanden)
Internsnelheid is niet snel maar afdoende

Zodra ik de netwerk kabel van de wireless connection device met de dreambox losmaak en ik sluit een vaste netwerkkabel aan via de dreambox naar mijn laptop dan krijg ik de problemen die ik beschrijf.
Internetten via de w-lan kan ik gewoon nog doen. (Dit mag toch ook niets te maken hebben omdat de connectie met de dreambox via de  Lan verbinden met een kabel gaat.

Dus door een verbinding te maken tusen de dreambox en de laptop met een vaste netwerkkabel krijg ik het IP adres niet bevestigd. Zeker met het programma DCC moet hij toch een connectie vinden. Dit staat in dit geval toch los of je internet aan hebt of niet. ( Of vergis ik me hierin)

Gr  Theo

ahendriks

aha... het wordt me nu duidelijk... je sluit dus de dreambox met een UTP kabel rechtsreeks aan op je laptop. Dat verklaart de uitkomst van 'ipconfig /all'...

Wat je moet doen is niet die kabel tussen je dreambox en je laptop aanleggen. De dreambox gewoon aangesloten laten op je 'Ruckus Multimedia 802'-adapter zodat die toegang heeft tot het internet via je 'speedport W 502V'.

Dan met je laptop ook toegang tot het internet hebben via je 'speedport W 502V' (bekabeld of wireless, maakt niets uit).

Vervolgens, zonder ook maar iets aan kabels e.d. aan te passen, open je een verbinding vanuit je laptop naar je dreambox (via het wireless netwerk van je 'speedport W 502V', deze fungeert dan als router in je LAN). Dit kan je doen met flashfxp of filezilla, maar ook DCC moet werken.

Wat je dus fout doet is dat je de boel rechtsreeks op elkaar aansluit zonder een router (met dhcp-server) ertussen. Wireless werkt je verbinding wel (ook de DHCP), en via deze verbinding kan je de apparaten ook prima met elkaar laten praten.

Het is me nu ook wel duidelijk dat je geen volledig overzicht van 'ipconfig /all' hebt gepost. Hier had ik om gevraagd, maar je hebt alleen de output van de LAN-verbinding gegeven. Geen volledige output... als ik die gehad had had ik meteen gezien waarom je wel kon 'pingen'...
Grt,
Alex

budweisereer

Hallo Alex,

Wederom bedankt voor je uitzoekwerk.
Ik heb gedaan wat je zei en het werkt........ :lol: dit is zelfs nog beter. Je hebt gewoon die kabel niet nodig.
Ik ben helaas niet zo'n netwerk expert, dus het e.e.a is ook voor mij onduidelijk. Deze week heeft een vriend mij uitgelegd hoe je een draadloos netwerk tussen 2 pc's maakt en dat werkte perfect. Dit is eigenlijk min of meer het zelfde.
Ik heb DCC gebruikt en ik kon de filmfiles rechtstreeks op mijn laptop laden en afspelen met Nero Show time ( ts files).
Hartsikke bedankt.
Ik heb alleen nog een vraagje. Als ik nu MP3 of andere foto, filmfiles will overzetten van mijn laptop naar de HD van de dreambox, kan ik deze dan gewoon via de FTP commander van de C schijf naar de dreambox overzetten?
M.a.w worden de windows files door DCC dan automatisch omgezet naar Lunix?, of moet ik eerst nog wat acties doen ?
Alvast bedankt voor je reactie

ahendriks

Mooi dat het nu werkt!

Bestanden overzetten is geen probleem, dit kan sowieso... kan je dus zo doen...
mp3's kan je dreambox afspelen, foto's kan hij weergeven maar voor filmfiles is er wel een beperking. Dit is afhankelijk van wat voor dreambox je hebt (DM7000/DM500/DM600/DM800/DM8000/etc)... Alle types dreambox kunnen mpeg2 bestanden afspelen. .AVI kan geen enkele dreambox afspelen (wel via VLC op je PC, maar die converteerd de AVI naar MPEG2). Een DM800 / DM8000 kan ook MPEG4 afspelen. Dit zit vaak in .MKV bestanden... Dit zijn bestanden gecomprimeerd met de H264 codec. Dit kunnen dan zelfs full HD bestanden zijn...

Grt,
Alex

budweisereer

Hallo Alex,

Ik heb een DM800 HD,met Harddisk. Ik heb geprobeert zowel foto's als MP3 te plaatsen zodat ik hem kan gebruiken als een soort mediacenter. Het werkt allemaal perfect hoe je me dat heb uitgelegd. Ik wist alleen niet waar ik de bestanden heen moest zetten omdat DCC werkt met een MP3 playlist. Uiteindelijk gewoon een map gemaakt op de HD onder user en walla.
Het is allemaal zo simpel is je eenmaal weet hoe het werkt.

Heel erg bedankt voor al je moeite en feedback en wellicht ontmoeten we binnekort weer op dit forum.

Gr
Theo