• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

Seca 2 CanalDigitaal hack voor Dreambox

Started by Wimpie, September 23, 2005, 02:45:44 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

arjanhs

Quote from: ahendriks on December 13, 2006, 12:14:02 PM
en voip gaat over UDP... dus...

Heb ik een probleem :-)

Maar hopen dat KPN de beperking snel verhelpt.

ahendriks

dat wordt dan toch nieuwsgroepen gebruiken... dan heb je geen problemen (je hebt dan maar 1 verbinding met een nntp server)
Grt,
Alex

eislon

Quote from: arjanhs on December 12, 2006, 08:01:59 PM
Het e-tech modem heb ik hier ook, alhoewel modem,het is geen modem, maar gewoon een router met een Wan uitgang, deze hangt er tussen, maar de EB blijkt nog steeds het probleem van max 255 verbindingen te hebben, en voor udp verkeer nog minder.

Nou dan zou best kunnen dat je een probleem hebt met je etech modem.  ik heb op zich hier nog wel een 3com liggen, mag je best een keer testen of het dan wel goed loopt.

ahendriks

Arjan, dat testen is niet echt nodig volgens mij... 'k ken wel mensen met hetzelfde probleem, zonder (e-tech) router er bij tussen... een bekend probleem met IPB, zal KPN voor het eind van de maand oplossen (zeggen ze elke maand, al meer dan een jaar lang!)
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on December 14, 2006, 12:36:26 PM
Arjan, dat testen is niet echt nodig volgens mij... 'k ken wel mensen met hetzelfde probleem, zonder (e-tech) router er bij tussen... een bekend probleem met IPB, zal KPN voor het eind van de maand oplossen (zeggen ze elke maand, al meer dan een jaar lang!)

Yep, weet het, en denk ook niet dat ze het op korte termijn gaan oplossen, kan wel gaan klagen, maar het helpt niets, en het kost me geld om de help desk te bellen, dus ik laat het eerst maar even zo, en ga wel gebruik maken van mijn traffic shaper en het downloaden uit newsgroups.

eislon

tja of je verlaat KPN en gaat naar een betere provider ;-)

arjanhs

Quote from: eislon on December 14, 2006, 06:49:36 PM
tja of je verlaat KPN en gaat naar een betere provider ;-)

Ik zit er een jaar aan vast, maar denk wel dat ik het na dit jaar ga opzeggen, had gisteren problemen met bellen, terwijl ik op 200k aan het downloaden was, 300k is mijn max.

eislon

Quote from: arjanhs on December 15, 2006, 08:04:38 AM
Ik zit er een jaar aan vast, maar denk wel dat ik het na dit jaar ga opzeggen, had gisteren problemen met bellen, terwijl ik op 200k aan het downloaden was, 300k is mijn max.

Kijk toen ik Tele2 Compleet nam was het maximale 4MB/1MB  op zich heb ik hier genoeg aan, aan de andere kant denk ik ook dat ze hier al een marge hebben ingecalculeerd voor de 2 voip lijnen die ze bijleveren. Ik ben op dit moment gewoon goed tevreden met Tele2.
Ben alleen benieuwd hoe de verhuizing gaat, het duurt namelijk 21 dagen en of alles soepel verloopt, dat merk ik dan pas :-D

arjanhs

Vooral in combinatie met newsgroups downloads, is het diep triest, als ik een 100k download start, is de voip verbinding al slecht