• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

Onestep - Satfinder... latest..!!

Started by arjanhs, April 06, 2010, 11:56:24 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

arjanhs

Grand Opening unseres Onestep - Satfinder0.0.1 !!!

Das Tool liest die Signalinformationen direkt aus der Dreambox. Somit entfällt das lässtige anschliessen eines Satfinders. Man kann also zum Beispiel mit einem Notebook welches natürlich Zugriff auf die Dreambox braucht (WLAN) seine Satanlage einmessen oder einfach prüfen, ob die Satanlage optimal justiert ist.


Voraussetzung:
- Dreambox mit Enigma2
- Installiertes Webinterface Plugin für Enigma2
- Installierten VLC Player (ActiveX) ab Version 1.0.0 auf dem PC

Features:
- Signalanzaige (ber, snr, snrdb)
- LiveTV (VLC)
- LiveTV Kanal kann gewählt werden

Bisher getestet auf: Dreambox E2, QBoxHD, VU+ Duo

ahendriks

v0.0.4 is er ook al weer een tijdje he... deze is dus al oud...
Grt,
Alex

arjanhs


ahendriks

Grt,
Alex

arjanhs


ahendriks

'k was van plan om deze tool eens te gaan gebruiken bij het uitrichten... scheelt waarschijnlijk heeeeeeeeeeeel veel gesleep als dit gewoon werkt...
Grt,
Alex

arjanhs

Als het goed is zit deze voorziening er al standaard in, zo heb ik hem met de 7000 al eens uitgericht, had ik mijn laptop mee op het dak en dan kon ik het ontvangst zien, ook gelijk controleren of ik beeld had, en dan was ik  zo klaar. Moet binnenkort weer, dus ga kijken of het ook in de 800 zit en plaats anders deze plugin.

ahendriks

Dit is *geen* plugin hoor... dit is een programma voor op je PC (laptop) die het een en ander wat makkelijker maakt...

Probeer het eens zou ik zeggen...
Grt,
Alex

arjanhs

Deze is zeker handig, krijg er zelfs beeld en geluid bij, top tooltje voor het afstellen van je schotel, zelfs het wisselen van zenders werkt goed, alleen jammer dat hij bij SNR het db getal weer geeft ipv het percentage, weet niet precies hoe ik deze moet interpreteren.

ferrarisat

January 11, 2011, 09:11:18 PM #9 Last Edit: January 12, 2011, 12:58:39 PM by arjanhs
0.0.6
- Changed livetv from ActiveX to libvlc API
  (needs VLC version 1.1.2 or higher)
- Add livetv extras
  * EPG Information
  * Fullscreen
  * Snapshot
  * Image adjust
  * Aspect ratio
  * Deinterlace mode
- Add livetv: Messages from libvlc API
- Changed program icon
DM800HDpvr open pli 2.0
T90 met meerdere lnb's

ahendriks

'k heb hem laatst geprobeerd te gebruiken...
of m'n dreambox, of m'n WIFI verbinding, of m'n laptop is te traag hiervoor... het afstellen was geen pretje op deze manier...
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on January 13, 2011, 10:57:51 AM
'k heb hem laatst geprobeerd te gebruiken...
of m'n dreambox, of m'n WIFI verbinding, of m'n laptop is te traag hiervoor... het afstellen was geen pretje op deze manier...

Heb je het met een HD zender geprobeerd of heb je hiervoor een SD zender gebruikt, dit maakt nogal een verschil in benodigde bandbreedte.

ahendriks

Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on January 14, 2011, 09:18:19 AM
SD...

Vreemd, werkt bij namelijk wel redelijk, niet op HD kanalen. Wat me verder opvalt in de tool is dat als je hem gebruikt de hele tuner over neemt, waardoor er geen singaal meer gaat naar de TV, Karin was er niet erg blij mee toen ik hem even teste :-)

ahendriks

Probleem zal dus wel in de laptop hebben gezeten... nah... jammer dan... Die laptop heb ik toch al niet meer... (moest ik inleveren toen ik ontslag nam)
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on January 17, 2011, 12:55:55 PM
Probleem zal dus wel in de laptop hebben gezeten... nah... jammer dan... Die laptop heb ik toch al niet meer... (moest ik inleveren toen ik ontslag nam)

Een laptop blijft handig, kun je ook gewoon op de bank blijven zitten en toch internetten, een iPad is natuurlijk nog makkelijker :-)

Ik dacht dat je voor die laptop al die overuren had gemaakt en dat het je eigendom werd, heb je al die overuren destijds voor niets gemaakt?

ahendriks

Nee, met de overuren heb ik de afkoop van de leaseboete betaald...
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on January 18, 2011, 09:33:23 AM
Nee, met de overuren heb ik de afkoop van de leaseboete betaald...

Dit is echt een voorbeeld van goed werkgeverschap, maar goed dat de organisatie nooit mee heft gedaan aan een Great Place to Work onderzoek.

ahendriks

January 19, 2011, 09:07:39 AM #18 Last Edit: January 19, 2011, 09:09:32 AM by ahendriks
deze boete heeft bijna iedereen hoor als je vroegtijdig bij je werkgever opstapt (en je lease contract nog een tijdje loopt)... Hoe langer hij nog loopt, hoe hoger de boete...

Opleidingskosten is ook zo'n verhaal... deze werden bij m'n oude werkgever lineair afgeschreven over 2 jaar tijd. Alles wat nog niet afgeschreven is bij je ontslag (alleen als je dit zelf neemt natuurlijk) zijn dan ook voor de kosten van de werknemer...

Dit komt bij heel veel, zo niet alle bedrijven in NL voor... zo vreemd is het dus niet.
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on January 19, 2011, 09:07:39 AM
deze boete heeft bijna iedereen hoor als je vroegtijdig bij je werkgever opstapt (en je lease contract nog een tijdje loopt)... Hoe langer hij nog loopt, hoe hoger de boete...

Opleidingskosten is ook zo'n verhaal... deze werden bij m'n oude werkgever lineair afgeschreven over 2 jaar tijd. Alles wat nog niet afgeschreven is bij je ontslag (alleen als je dit zelf neemt natuurlijk) zijn dan ook voor de kosten van de werknemer...

Dit komt bij heel veel, zo niet alle bedrijven in NL voor... zo vreemd is het dus niet.

Daar heb je gelijk in, alleen is het bij veel overstappers wel dat de nieuwe baas deze kosten voor rekening neemt, en opleiding kosten over twee jaar afschrijven is natuurlijk alleen goed voor de werkgever. Gelukkig ben ik nagenoeg opleiding kosten vrij en zit ik binnenkort aan mijn max voor mijn huidige lease auto :-)