• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

Technisat Multitenne 45

Started by eislon, October 24, 2006, 05:03:53 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eislon

Wie weet er iets van de Technisat multitenne 45?
Het is een 45 cm schotel (groot he), met 1 lnb die direct 4 satellieten kan ontvangen  astra 1, 2, 3 en hotbird.

Ik heb hem al op een webshop zien liggen voor Euro 129,-  dat is zo'n 60 a 70 euro goedkoper dan astrasat.nl!!
en dat scheelt toch.  Maar ik wil wel eens reviews van dat ding zien, vindt hem nogal klein!

En dat kleine kan met slecht weer toch tegenvallen?

Wimpie

Ja, 45 cm is natuurlijk wel klein, met een flinke regenbui verwacht ik niet dat je nog beeld hebt, ik hoor betere ervaringen met de WaveFrontier T90 is 90 cm groot en kan nog een aantal meer LNBs kwijt, kost wat meer, maar dan heb je ook wat.

eislon

Quote from: Wimpie on October 24, 2006, 07:35:44 AM
Ja, 45 cm is natuurlijk wel klein, met een flinke regenbui verwacht ik niet dat je nog beeld hebt, ik hoor betere ervaringen met de WaveFrontier T90 is 90 cm groot en kan nog een aantal meer LNBs kwijt, kost wat meer, maar dan heb je ook wat.

En hoe is het afstellen van de lnb's op zo'n  wavefrontier? een beetje makkelijk?
En wat ik uit je tekst begrijp kan je dan beter de 90 cm nemen?!

Wimpie

Ik denk dat een 90 cm inderdaad beter is, ik verwacht dat je daar beter ontvangst mee krijgt, afstellen kan volgens mij door de lnb op de ingestelde plaats te zetten, maw je kunt je heel eenvoudig uitrichten.

eislon

Ik had even een mail richting wildschut.biz gedaan, als antwoord:

"
Deze schotel is een prima schotel en gedraagt zich zeer goed bij slecht weer, de lnb`s zitten netjes in plastic weg gewerkt, en ook in de verschillende testen komt hij er heel goed uit.U stelt hem op de Astra in en de andere satellieten staan dan ook meteen goed.
"

Ik heb inderdaad wel 1 bericht gezien met goed bij slecht weer, kan het echter niet zo voorstellen...
Maar okee, ik had wel links verwacht van verschillende testen.. dus er is een mail terug, eens kijken waar hij mee komt.

Wimpie

Ik ben benieuwd, kan me er niet al te veel van voor stellen, het blijft een kleine schotel.

eislon

Quote from: Wimpie on October 24, 2006, 06:23:50 PM
Ik ben benieuwd, kan me er niet al te veel van voor stellen, het blijft een kleine schotel.

ben helemaal met je eens, maar ja die duo lnb 60 heb ik nog niet gezien, en of ik nu wel een draaibaar moet nemen, of een wavefrontier... daar moet ik nog over nadenken.

eislon

Heb een test op sat4all gelezen over deze schotel, en hij blijkt enorm goede waarden (kwaliteit en sterkte) te krijgen.
Op het forum heeft hij (~ANZO~) een excel sheet geplaatst met waarden.
En als je de schotel een beetje zo uitricht, dan kan je zelfs EUROBIRD 28,5o krijgen.  dus 5 satellieten ipv 4!