• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

Seca 2 CanalDigitaal hack voor Dreambox

Started by Wimpie, September 23, 2005, 02:45:44 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wimpie

Er zijn aanloop problemen, maar verder zijn de ervaringen van de mensen die ik ken wel goed, af en toe als er een landelijke storing is, dan ligt het bellen er uit, internet blijft meestal wel werken, en het werkt natuurlijk als een gewone VOIP verbinding, dus als de server er uit ligt of om wat voor reden dan ook, dan is het ook gebeurd.

eislon

Het is nogal logisch als de internet verbinding eruit is, dat je dan ook geen VOIP meer hebt.
Vraag me alleen af of KPN iets slims had gedaan met bellen, zegge de analoge lijn toch aanhouden en die op een of andere manier gecombineerd had met het modem (dus zeg maar 2 lijnen op 1 modem) en mocht internet dan weg vallen, dan heb je nog wel telefonie.

Maar ik begrijp dus dat dit precies hetzelfde is als bij Tele2 compleet.

Wimpie

Ik heb het nog niet, dus kan nog niet mijn ervaringen met je deelen, denk dat ik volgend jaar wel meer weet :-)

eislon

Quote from: Wimpie on November 06, 2006, 11:30:04 AM
Ik heb het nog niet, dus kan nog niet mijn ervaringen met je deelen, denk dat ik volgend jaar wel meer weet :-)

Is prima, ben wel benieuwd of ze op dezelfde wijze gaan werken, of juist niet!

arjanhs


eislon

Quote from: arjanhs on November 29, 2006, 11:02:28 AM
Het werkt goed :-)

en hoe bel je nu dan, via het modem of de analoge telefoon aansluiting?
Als je via je modem belt, doe je telefoonstekker dan eens in de splitter op de telefoonlijn,  werkt deze ook nog?

arjanhs

Ik denk niet dat hij daar nog werkt, heb vandaag de splitter er tussen weg gehaald, en de zooi weer netjes in de meterkast gemaakt, en alles werkt nog :-)

eislon

Quote from: arjanhs on December 02, 2006, 06:09:52 PM
Ik denk niet dat hij daar nog werkt, heb vandaag de splitter er tussen weg gehaald, en de zooi weer netjes in de meterkast gemaakt, en alles werkt nog :-)

kijk en ik was nog wel nieuwsgierig of kpn dit als noodmiddel zou gebruiken... werkt je telefoon niet meer, steek dan de RJ stekker van uw telefoon in de bijgeleverde splitter en u kunt weer oudewest bellen.
Maar het zal wel niet zo zijn.

Wimpie

Dat werkt inderdaad niet meer, ik ben volledig van het analoge singaal af, vanaf nu alleen nog maar IP.

eislon

Quote from: Wimpie on December 06, 2006, 07:04:56 AM
Dat werkt inderdaad niet meer, ik ben volledig van het analoge singaal af, vanaf nu alleen nog maar IP.

Op zich is dit natuurlijk heel jammer he, want anders had je een mooie backup gehad. Nu had ik ook niet verwacht dat KPN dit zo zou houden, want hoe moet je mensen dit duidelijk maken... 

arjanhs

Die worden aan hun lot over gelaten, KPN verwacht natuurlijk weinig problemen met hun platform.

eislon

Quote from: arjanhs on December 08, 2006, 08:07:36 AM
Die worden aan hun lot over gelaten, KPN verwacht natuurlijk weinig problemen met hun platform.
Tja dat worden ze echt wel, ben bij de bewoners van onze nieuwe huis geweest, die had in juli dit jaar internet+bellen aangevraagd, 2 weken geleden werkte het geheel pas, nu hebben ze een verhuizing aangevraagd, wat ook weer de problemen met zich mee brengt.

Wimpie

Quote from: eislon on December 09, 2006, 05:38:01 PM
Tja dat worden ze echt wel, ben bij de bewoners van onze nieuwe huis geweest, die had in juli dit jaar internet+bellen aangevraagd, 2 weken geleden werkte het geheel pas, nu hebben ze een verhuizing aangevraagd, wat ook weer de problemen met zich mee brengt.

Veelal ligt het ook aan de mensen zelf, niet goed de handleiding lezen, en niet voldoende kennis, dit is in ieder geval mijn ervaring, ik heb namelijk ook niet goed gelezen :-)

Maar het werkte wel allemaal in een keer.

Het enige probleem wat ik nog ondervind is dat indien ik aan het downloaden met bijvoorbeeld bittorrent, dan heeft VOIP een probleem, het geluid is stotterend, en ook is de web site slecht bereikbaar, krijg dan time-outs.

eislon

Quote from: Wimpie on December 11, 2006, 08:19:48 AM
Veelal ligt het ook aan de mensen zelf, niet goed de handleiding lezen, en niet voldoende kennis, dit is in ieder geval mijn ervaring, ik heb namelijk ook niet goed gelezen :-)

Maar het werkte wel allemaal in een keer.

Het enige probleem wat ik nog ondervind is dat indien ik aan het downloaden met bijvoorbeeld bittorrent, dan heeft VOIP een probleem, het geluid is stotterend, en ook is de web site slecht bereikbaar, krijg dan time-outs.

Dat klopt wel, als ik iets nieuws heb, dan is het meestal eerst proberen en dan als het niet lukt dan handleiding erbij.

Met VOIP problemen? Is dat een eigen VOIP installatie of die van KPN?  Als het die van KPN is, dan valt me dat wel tegen. Ik heb hier 4Mb/1Mb van Tele2, met 2 telefoonnummers/lijnen op de telefonie heb ik nog geen problemen ondervonden, ik heb daarnaast mijn eigen VOIP op de mac mini lopen, en dat loopt ook gewoon lekker.  Hoe hoog heb jij je upload staan dan? misschien tijd om deze iets lager te zetten?  Voip gebruikt volgens mij ongeveer 40KB aan upload bij 1Mb heb je dan ongeveer (102KB ik deel altijd door 10, ivm crc check bits etc).  dus 60KB over... ongeveer.   

Als ik met mijn eigen voip problemen heb, dan ligt dit meestal aan de provider..   mooi om dat te kunnen zeggen ;-)

Wimpie

Het is inderdaad denk ik verstandig de upload nog lager te zetten, ik zet mijn upload op 30 kb, terwijl een 512 kbps verbinding heb, houd niet veel over natuurlijk.

ahendriks

Quote from: Wimpie on December 11, 2006, 10:39:16 AM
Het is inderdaad denk ik verstandig de upload nog lager te zetten, ik zet mijn upload op 30 kb, terwijl een 512 kbps verbinding heb, houd niet veel over natuurlijk.
hmmm... 'k heb geen voip maar ik heb de upload wel op maximaal 30kb/s staan... meestal als ik aan het leechen ben zelfs maar op 25kb/s... als ik niet leech, maar alleen seed dan zet ik hem maximaal open en komt hij rond de 55-60kb/s...

Voor voip zal ik hem dus beduidend lager zetten als ik je was... Kan je met je torrent client hem ook zo instellen dat hij als hij alleen aan het seeden is de seed snelheid verhoogd naar X ???
Grt,
Alex

arjanhs

Zelf als hij niet aan het seeden is, gaat het al verkeerd, denk dat het probleem meer zit in het aantal verbindingen, heb de vraag uitgezet op een forum, maar nog geen antwoord gekregen, indien ik hem heb ontvangen, laat ik het nog wel even weten.

eislon

Quote from: arjanhs on December 11, 2006, 08:37:41 PM
Zelf als hij niet aan het seeden is, gaat het al verkeerd, denk dat het probleem meer zit in het aantal verbindingen, heb de vraag uitgezet op een forum, maar nog geen antwoord gekregen, indien ik hem heb ontvangen, laat ik het nog wel even weten.

Dit kan dan best aan je modem liggen , deze kan misschien de aantal verbindingen niet aan en gaat dan op den duur vast lopen. Ik heb dit een keer met een E-Tech modem (ADSL 1) gehad. Op den duur maar ff bij de importeur langs (lapwing in foxhol/kolham) en die hebben de modem weer gereset. bleek dat de software dus helemaal vast zat (andere woorden hing!).

Gerard had dit probleem ook met deze modem....

arjanhs

Het e-tech modem heb ik hier ook, alhoewel modem,het is geen modem, maar gewoon een router met een Wan uitgang, deze hangt er tussen, maar de EB blijkt nog steeds het probleem van max 255 verbindingen te hebben, en voor udp verkeer nog minder.

ahendriks

Grt,
Alex