• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

IHAD stopt met doorgeven cccam

Started by ferrarisat, January 24, 2011, 07:01:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ferrarisat

the IhaD is setting the direction for a save future.

After a long check of the legal conditions according the digital copyright, we decided that there will be no support for any softcam no more. This also includes the homesharing area.

We tolerated this situation for a long time with lots of concern and have been discussing this procedure internally for about a year.

The past showed that many people are not regarding our board rules and are seeking for internet sharing support. This situation has to end right now.

Our servers are based in Germany - which we don't want to change -, therefore we are lying under german jurisdiction.

In our opinion there are many more interesting areas surrounding the Dreambox than this. Many people are developing in good diversity here at the IhaD which prooves that fact.

We don't want to endanger the service of the IhaD and decided to act like that.

The areas involved to this decision will be deleted beginning from now on. Furthermore, there will be no automatic download of cams via BluePanel.

We are sure that you still will have fun and support at the IhaD and are going to support our decision.


Thank you,
your IhaD-Team
DM800HDpvr open pli 2.0
T90 met meerdere lnb's

ahendriks

Wat!!!

Quote from: ferrarisat on January 24, 2011, 07:01:46 PM
Furthermore, there will be no automatic download of cams via BluePanel.

Da's nu jammer zeg! Dit betekend het begin van het einde voor gemini denk ik... als je zaken weer handmatig moet installeren dan haken heel veel mensen af. Als er alternatieve images zijn die deze downloads nog wel vanuit een handig menu aanbieden dan worden deze images populairder...

Dat er geen internet sharing op hun forum meer besproken mag worden vindt ik OK; maar om nu direct CCcam (en andere cams) er uit te gooien vindt ik erg kortzichtig... die images zijn niks waard zonder een goede cam erop... (de common interface is niet echt een waar je wat mee kan met je canaaldigitaal kaartje)
Grt,
Alex

arjanhs

Helemaal mee eens, om je origineele kaartje te kunnen gebruiken, ben je een CAM nodig, mijn voorkeur gaat uit naar een software matige. Voordeel daarvan is natuurlijk dat er verder geen kosten aan zijn verbonden. Bij de DM800 is het zelfs niet mogelijk een hardware matige CAM te plaatsen.

Wat gaat het alternatief worden?

ferrarisat

Quote from: arjanhs on January 25, 2011, 12:49:47 PM

Wat gaat het alternatief worden?

zelf de cams op internet zoeken en instaleren
of overstappen op een image die wel cccam blijft ondersteuenen
het blijkt tot nu toe alleen maar om de duitse images te gaan
de regering doet daar moeilijk
DM800HDpvr open pli 2.0
T90 met meerdere lnb's

eislon

Quote from: ahendriks on January 25, 2011, 09:34:19 AM
Wat!!!

Da's nu jammer zeg! Dit betekend het begin van het einde voor gemini denk ik... als je zaken weer handmatig moet installeren dan haken heel veel mensen af. Als er alternatieve images zijn die deze downloads nog wel vanuit een handig menu aanbieden dan worden deze images populairder...

Dat er geen internet sharing op hun forum meer besproken mag worden vindt ik OK; maar om nu direct CCcam (en andere cams) er uit te gooien vindt ik erg kortzichtig... die images zijn niks waard zonder een goede cam erop... (de common interface is niet echt een waar je wat mee kan met je canaaldigitaal kaartje)

inderdaad GM is doomed !

arjanhs

Quote from: ferrarisat on January 25, 2011, 06:13:11 PM
zelf de cams op internet zoeken en instaleren
of overstappen op een image die wel cccam blijft ondersteuenen
het blijkt tot nu toe alleen maar om de duitse images te gaan
de regering doet daar moeilijk

Het gemak van een image is natuurlijk dat je relatief eenvoudig en snel de boel bij elkaar klikt (het kon wel een Microsoft product zijn :-))en de receiver kunt gebruiken. Of natuurlijk de oude versie blijven gebruiken, de Gemini 5.1 voor mijn DM800 is stabiel en betrouwbaar. Voor de DM7000 gebruik ik nog steeds de laatst beschikbare versie van Gemini. Misschien als hij een keer crasht dat ik op zoek ga naar een ander.

eislon

Quote from: arjanhs on January 26, 2011, 10:21:54 AM
Het gemak van een image is natuurlijk dat je relatief eenvoudig en snel de boel bij elkaar klikt (het kon wel een Microsoft product zijn :-))en de receiver kunt gebruiken. Of natuurlijk de oude versie blijven gebruiken, de Gemini 5.1 voor mijn DM800 is stabiel en betrouwbaar. Voor de DM7000 gebruik ik nog steeds de laatst beschikbare versie van Gemini. Misschien als hij een keer crasht dat ik op zoek ga naar een ander.

Dat klopt misschien wel, maar stel, je huidige image crashed, je moet opnieuw installeren, ik vermoed dat men nu ook de cam's uit de download halen van de gemini servers. en dus moet je weer met de hand CCcam installeren.  Is het misschien handig om Cccam nu op te zoeken en hier ergens te plaatsen?

arjanhs

Quote from: eislon on January 26, 2011, 06:56:20 PM
Dat klopt misschien wel, maar stel, je huidige image crashed, je moet opnieuw installeren, ik vermoed dat men nu ook de cam's uit de download halen van de gemini servers. en dus moet je weer met de hand CCcam installeren.  Is het misschien handig om Cccam nu op te zoeken en hier ergens te plaatsen?

Als het goed is staan de laatste versies van CCcam hierop het forum.

ferrarisat

DM800HDpvr open pli 2.0
T90 met meerdere lnb's


arjanhs


ferrarisat

Dat is toch de reden van een forum?
alles voorgekauwd krijgen  :lol:
DM800HDpvr open pli 2.0
T90 met meerdere lnb's

arjanhs

Quote from: ferrarisat on January 30, 2011, 07:08:49 PM
Dat is toch de reden van een forum?
alles voorgekauwd krijgen  :lol:

Dat is gedeeltelijk waar, de zoek functie is niet voor niets aanwezig :-) Maar voorgekauwd krijgen is ook wel lekker :-)

eislon

Quote from: arjanhs on January 30, 2011, 07:11:41 PM
Dat is gedeeltelijk waar, de zoek functie is niet voor niets aanwezig :-) Maar voorgekauwd krijgen is ook wel lekker :-)

zoek functie? hehe ;-)

Tja soms is het wel goed inderdaad, soms ook niet want dan krijg je te veel zoekgegevens terug... ook waar je niet omgevraagd hebt ?!?!?!

arjanhs

Quote from: eislon on January 30, 2011, 07:26:28 PM
zoek functie? hehe ;-)

Tja soms is het wel goed inderdaad, soms ook niet want dan krijg je te veel zoekgegevens terug... ook waar je niet omgevraagd hebt ?!?!?!

Yep, dan moet je de juiste query opgeven om de juiste info te vinden, maar gelukkig lukt dat meestal wel.

eislon

Quote from: arjanhs on January 30, 2011, 07:28:32 PM
Yep, dan moet je de juiste query opgeven om de juiste info te vinden, maar gelukkig lukt dat meestal wel.

ja hier wel, maar bij andere sites.... jemig.. ik zoek java en krijg .net ??

ahendriks

Quote from: eislon on January 31, 2011, 06:21:47 AM
ja hier wel, maar bij andere sites.... jemig.. ik zoek java en krijg .net ??
ligt toch aan je zoektermen dan... misschien het woord java toevoegen aan je zoekwoorden...
Grt,
Alex

eislon

Quote from: ahendriks on January 31, 2011, 12:05:36 PM
ligt toch aan je zoektermen dan... misschien het woord java toevoegen aan je zoekwoorden...

ja ik gebruik java in de zoekopdracht, dat is hem nou net... maar heb gewoon het vermoeden dat die site niet helemaal fris is met zijn searchengine

ahendriks

welke site is dit dan (blijkbaar een welke ook .net info bevat)...
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on January 31, 2011, 08:15:37 PM
welke site is dit dan (blijkbaar een welke ook .net info bevat)...

Waarschijnlijk een site die Bing gebruikt, lijkt me logisch dat je dan .Net results krijgt :-)