• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

Sky Deutschland start voor het einde van het jaar met CI+

Started by ahendriks, September 13, 2010, 10:31:06 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ahendriks

Nadat de afgelopen week al duidelijk werd dat de Duitse televisieaanbieder Sky Deutschland de zinnen had gezet op ondersteuning van de CI+ technologie is nu de kogel door de kerk. Nog voor het einde van het jaar is CI+ bij Sky Deutschland een feit.

Daarmee wordt de Duitse televisie-aanbieder de eerste grote satelliettelevisie-aanbieder die gebruik gaat maken van deze omstreden technologie. Bij CI+ kan de aanbieder, in tegenstelling tot de alom bekende CI technologie, bepalen wat er bijvoorbeeld met opgenomen content gebeurt. Men kan bijvoorbeeld bepalen dat men tijdens reclame-onderbrekingen van opgenomen programma's niet meer kan vooruit spoelen. Ook kan men een bepaalde tijdlimiet vastplakken aan een opgenomen programma. Hiermee kan worden bepaald hoe lang het programma op de PVR-decoder gearchiveerd kan worden. In het meest extreme geval kan men zelfs bepalen dat een bepaald programma in zijn geheel niet opgenomen kan worden.

Sky Deutschland gaat overigens de CI+ technologie niet alleen gebruiken voor haar satelliet-aanbod. Ook voor haar kabelaanbod gaat men CI+ gebruiken. Sky Deutschland is tot de stap overgegaan omdat er steeds meer nieuwe televisies op de markt komen waarin standaard een digitale kabel- en/of satelliet-tuner is ingebouwd. Door het gebruik van de CI+ technologie wordt het voor de abonnees mogelijk om zonder extra set-top box direct via de televisie naar het aanbod van Sky Deutschland kijken. De Duitse televisie-aanbieder rept verder met geen woord over de invoering van beperkende mogelijkheden via CI+. De verwachting is ook dat, zeker in het begin, de Sky Deutschland abonnee hiervan geen enkele last van gaat ondervinden.
Grt,
Alex

eislon

Dus het is meer een beperkende maatregel voor de content dan voor het blokkeren van zwart kijkers?
Of moet je nu ook over een CI+ beschikken als je Sky Deutschland wilt ontvangen?

Dan wordt je CI-satontvanger snel heel erg waardeloos (want als er 1 over de dam is... dan volgen de anderen)

arjanhs

CI+ werkt bij mijn weten zonder problemen in een dreambox, weet niet wat er gebeurt als ze het ook echt gaan gebruiken, maar dat zien we dan wel weer.

Op de kabel is dit nu al gebruikelijk, ik dacht dat deze functionaliteit icm HDMI beperkingen kon geven, heb je met je DVI op je DM800 geen last van :-)

eislon

Quote from: arjanhs on September 27, 2010, 12:42:24 PM
CI+ werkt bij mijn weten zonder problemen in een dreambox, weet niet wat er gebeurt als ze het ook echt gaan gebruiken, maar dat zien we dan wel weer.

Op de kabel is dit nu al gebruikelijk, ik dacht dat deze functionaliteit icm HDMI beperkingen kon geven, heb je met je DVI op je DM800 geen last van :-)

dan heb ik er geen last van :-D

arjanhs

Quote from: eislon on September 27, 2010, 07:59:22 PM
dan heb ik er geen last van :-D

Dat verwacht ik niet, maar je weet niet wat voor technieken ze gaan bedenken.

ahendriks

Grt,
Alex

arjanhs

Ik dacht dat het wel ging werken op de DreamBox, of is het straks niet meer mogelijk om deze te gebruiken hiervoor?

ahendriks

De dreambox ondersteund geen CI+ nee... Als het hiermee uitgezonden wordt moeten de heren programmeurs aan de slag om de dreambox hiermee compatibel te maken (of het technisch mogelijk is weet ik niet, de interface is wellicht ook fysiek anders dan een 'oud' CI slot).
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on September 30, 2010, 10:58:20 AM
De dreambox ondersteund geen CI+ nee... Als het hiermee uitgezonden wordt moeten de heren programmeurs aan de slag om de dreambox hiermee compatibel te maken (of het technisch mogelijk is weet ik niet, de interface is wellicht ook fysiek anders dan een 'oud' CI slot).

Software matig is het vast wel te bouwen, we gaan het wel zien tegen de tijd dat het nodig is.