• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

Venton 200 HD

Started by eislon, May 07, 2011, 10:22:00 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eislon

Ik zie dat er een Venton 200 HD beschikbaar is met Cccam, volgens enkele sites moet dit ook goed werken met CCcam servers van de dreambox. Het apparaat krijgt goede test resultaten (hij is al iets ouder) en kost op zich niet heel veel geld, zegge en schrijf op dit moment (7 Mei 2011) 149 euro bij AstraSat. Enige info via de importeur (altsat.nl):

• DVB-S2 digitale Hoge Definitie ontvanger

• SD/HD ondersteuning (MPEG4 AVC/H.264)

• Fastscan (Kanalen inlezen TV Vlaanderen, Canal Digitaal)

• 2 kaartlezers compatibel TV Vlaanderen, Canal Digitaal, Télésat

• Leest zonder enig probleem deze drie kaarten tegelijkertijd.

• Conax kaarten  volledig ondersteund

• 2 Common Interface

• Video resolutie 576p, 720p 1080i

• 10.000 zendergeheugen voor TV/Radio

• 8 favorietlijsten

• Kanaaleditering en kanaalsortering

• 100Mbit/s Ethernet Interface (RJ45)

• Kinderslot

• Meertalig menu OSD (Nederlands, Engels, Duits, Turks, Roemeens, Frans, Italiaans, Pools, Spaans, Portugees)

• UNICABEL, DiSEqC 1.2 en USALS

• S/PDIF coaxial  (digital Audio of AC 3  Stream)

• 1 scart en 1 HDMI

• EPG electronische programmagids

• Hoge Definitie Video Output (HDMI en YPbPR)

• Software Upgrade over RS - 232C / USB

• Programmeerbare timer

Oh ja, het cccam gedeelte moet in een geheime menu zitten: 
- In het menu scherm Harde schijf, zich plaatsen op Networking en daar dan 8888 invoeren.

misschien een poging waard, heb gelezen dat cccam of bij een upgrade van de firmware zit en zeer stabiel is (cccam versie 2.1.3)

eislon

nog ff extra info:

Cardreader functions:
- Unicam embedded
- TNTSAT viaccess France
- TIVUSAT Nagra Italy
- Mediasat Nagra Italy
- Nagra Italy
- Digital + Spain, Tvcabo Portugal, Polsat NAGRA (only with PAIRING key input, boxkey.eu )
- Unitymedia, Kabeldeutschland, Sky Germany various Nagra 02 and NDS V13 with AU
- HD+ Nagra wit AU
- Mediaguard with HD fastscan (TV Vlaanderen, Canal Digitaal, Télésat)
- Irdeto Kappa card GR
- Several Scrambling previous CAS generations like Cryptoworks, Irdeto, Nagra,
Mediaguard, Viaccess, systems.


Further special functions:
- CCcam
- Newcamd
- Homesharing with upper slot
- USB PVR timeshift
- USB software, channels, keys update
- Infrared connection
- HD OSD
- VBI Teletext


Change note for sw 3.12
1. Support homesharing with upper slot
- viaccess, PW, HD+, seca etc...
2. Nagra2 (Spanien, Portugal, Poland) card support with boxkey and rsa
- NCARD provider id boxkey (8byte) rsa(64 byte) in key file ex)
   NCARD 4001 0123456789ABCDEF xx....xx
3. Save last menu position
4. Improve vbi teletext Switzerland


arjanhs

Klinkt goed, maar ik vind nu juist Enigma op de dreambox zo prettig werken. Werkt het op deze box vergelijkbaar? Hoe ziet hij er trouwens uit?

eislon

nou het heeft volgens mij geen enigma maar is wel linux based (hoe kan het ook anders).
Zelfs heb ik nu gekozen voor een mini skybox S9 HD, waarin CCcam direct is ingebakken, eens kijken hoe dat werkt. Is ook weer iets goedkoper dan de venton.

arjanhs

Quote from: eislon on May 08, 2011, 06:32:12 AM
nou het heeft volgens mij geen enigma maar is wel linux based (hoe kan het ook anders).
Zelfs heb ik nu gekozen voor een mini skybox S9 HD, waarin CCcam direct is ingebakken, eens kijken hoe dat werkt. Is ook weer iets goedkoper dan de venton.

Heb je hem inmiddels binnen, ben erg benieuwd naar tests en hoe ze bevallen. Veel receivers hebben ondanks het linus os toch nog beperkte mogelijkheden.

eislon

Quote from: arjanhs on May 13, 2011, 08:08:02 AM
Heb je hem inmiddels binnen, ben erg benieuwd naar tests en hoe ze bevallen. Veel receivers hebben ondanks het linus os toch nog beperkte mogelijkheden.

Heb de Venton niet gekocht, ben toch nog enkele dingen tegen gekomen wat meer onderzoek vereist.
Maar daar en tegen wel een mini skybox S9 HD gekocht, en de eerste ervaringen hiermee zijn nog niet heel positief.
Heb inmiddels wel de nieuwste firmware van dit apparaat gekregen en die ga ik morgen installeren, dan zie ik verder of het goed werkt of niet. Verder ken ik nog iemand die een AB cryptobox 350HD gekocht heeft, nadat ik de firmware had geupdate voor de nederlandse taal moet ik zeggen dat het er goed uitziet, helaas werd de CD kaartje niet herkend en ligt de vraag nu bij de verkoper hoe we dit goed krijgen, deze box is voor 109 euro zeker de moeite waard, maar ja als de CD kaart maar herkend gaat worden.
De AB cryptobox 350HD heeft een volledige automatische instel optie... en ik moet zeggen perfect duurt ff maar dan is ie ook helemaal ingesteld en ik verwacht dat kaart probleem nog wel opgelost gaat worden.  en ook opnemen op usb... ben benieuwd. en keep you informed.

arjanhs

Ik wil graag wel wat meer gebruiken binnen de ontvanger dan alleen mijn CD kaartje, hij zal voor meer educatieve doeleinden geschikt moeten zijn :-)

eislon

Quote from: arjanhs on May 18, 2011, 03:04:57 PM
Ik wil graag wel wat meer gebruiken binnen de ontvanger dan alleen mijn CD kaartje, hij zal voor meer educatieve doeleinden geschikt moeten zijn :-)

Snap ik, maar ik meldt het alleen voor diegene die misschien ook zo'n box willen.

arjanhs

Quote from: eislon on May 18, 2011, 06:43:05 PM
Snap ik, maar ik meldt het alleen voor diegene die misschien ook zo'n box willen.

OK, prima.