• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

Amiko Alien 8900 HD

Started by ferrarisat, April 19, 2011, 07:06:28 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ferrarisat

Zijn er hier al mensen die deze box kennen?

Het is een ontvanger waarvoor nu ook Enigma2 is ontworpen.





DM800HDpvr open pli 2.0
T90 met meerdere lnb's

ahendriks

Nee, deze ken ik niet...
Je zegt enigma2... betekend dit dat je gemini2 of 3 er ook op kan zetten?
Wat kost ie?

Ik ben nu voor een paar mensen bezig met een Openbox S9... Volgende week hoop ik het eerste exemplaar in huis te hebben om het een en ander uit te testen. Als deze zijn beloftes waar maakt gaat deze goed verkopen... deze kost slechts 100 euries (en dat voor een HD sat ontvanger met ccCam mogelijkheden!)... (Tuurlijk heb je voor dat geld ook wel wat nadelen...)
Grt,
Alex

arjanhs

April 22, 2011, 07:16:39 AM #2 Last Edit: April 22, 2011, 07:22:01 AM by arjanhs
Welke nadelen zitten hieraan dan, kun je bijvoorbeeld ook de bouqueten zoals bij Enigma gebruiken?

Ik begreep trouwens dat in de Openbox een bepaalde chipset zit, waardoor je afhankelijk bent van de fabrikant, dus geen OpenLinux, hieronder een overzicht met receivers die deze chipset bevatten:

Chip ALi-M3602 HD (4Mb) HD
35004-01001 = Smart MX04 HDFTA [HDTV][HDMI][USB]
35004-01001 = Smart MX04 HDCI [HDTV][CI-Slot][HDMI][USB]
35004-01001 = Smart MX04 HDCA [HDTV][HDMI][USB][CR]
35004-01021 = SatElita 2000HD [HDTV][CI-Slot][HDMI][USB][CR][VFD][LAN]
35004-01029 = VIZYON 10000 HD [HDTV][CI-Slot][HDMI][USB][CR][VFD][LAN]
35004-01034 = Seoul Hiremco X3 Turbo HD [HDTV][CI-Slot][HDMI][USB][CR][VFD][LAN]
35004-01047 = Ferguson Ariva 200 [HDTV][CI-Slot][HDMI][USB][CR] [VFD][LAN]
35004-01047 = Ferguson Ariva 100 [HDTV][HDMI][USB][CR][LAN]
35004-01048 = Megasat HD 800 HDTV [HDTV][CI-Slot][HDMI][USB][CR][VFD][LAN]
35004-04002 = Lexuz Box F90HD PVR [HDTV][HDMI][USB][CR][VFD][LAN]
35004-04002 = Az-America S900HD [HDTV][HDMI][USB][CR][VFD][LAN]

Zag ook deze foto nog ergens staan, kijk eens goed naar de seriƫle poort, schept vertrouwen :-)


ferrarisat

@ahendriks

nee die werkt iet met gemini of pli maar met andere image bouwers

http://sateliti.info/index.php

kosten vallen mee voor 165 ero heb je een mooie linux hd ontvanger

http://www.fieltshop.nl/index.php?item=&action=page&group_id=10000081&lang=NL

heb het nu een paar dagen thuis en moet zeggen valt niet tegen
heb nig wel de orginele software spark erop zitten

ga leter wel met de enigma2 aan de gang
DM800HDpvr open pli 2.0
T90 met meerdere lnb's

ferrarisat

April 25, 2011, 12:20:37 AM #4 Last Edit: May 12, 2011, 02:48:35 PM by ahendriks
Wat een geweldige ontvanger is dit zeg
als je kijkt wat ie kan en wat ie kost geweldig

ben met een test voor ons forum bezig (hoop dat ik dit mag plaatsen anders maar weg halen)

test verslag

DM800HDpvr open pli 2.0
T90 met meerdere lnb's

ferrarisat

Quote from: arjanhs on April 22, 2011, 07:16:39 AM
Welke nadelen zitten hieraan dan, kun je bijvoorbeeld ook de bouqueten zoals bij Enigma gebruiken?

Ik begreep trouwens dat in de Openbox een bepaalde chipset zit, waardoor je afhankelijk bent van de fabrikant, dus geen OpenLinux, hieronder een overzicht met receivers die deze chipset bevatten:


heb er op dit moment de settings satje07 lijst erin zitten via dcc
werk als een speer

er is een openlinux op de markt voor deze box
komt wel uit polen Amiko Allien PKT GM990
DM800HDpvr open pli 2.0
T90 met meerdere lnb's

arjanhs

Heb je met deze ontvanger ook de mogelijkheid om andere EMU 's te Gebruiken zoals bijvoorbeeld cccam?

ferrarisat

ja dat heb je

er is al een cccam214 voor de amiko
heb het zelf nog niet geprobeerd
DM800HDpvr open pli 2.0
T90 met meerdere lnb's

arjanhs

Quote from: ferrarisat on May 01, 2011, 11:26:14 AM
er is al een cccam214 voor de amiko
heb het zelf nog niet geprobeerd

Ik ben wel heel erg benieuwd of dit ook daadwerkelijk werkt, heb je het inmiddels al getest?

ferrarisat

heb het getest in de protolux E2 maar kreeg het niet werkend

ben nu de PKT image aan het instaleren kijken of het daar wel werkt

het is wel een mooie box
sharen met mijn DM800 met cccam via oscam op de amiko gaat perfect
DM800HDpvr open pli 2.0
T90 met meerdere lnb's

eislon

Quote from: arjanhs on May 14, 2011, 12:09:27 PM
Ik ben wel heel erg benieuwd of dit ook daadwerkelijk werkt, heb je het inmiddels al getest?

Toevallig heb ik deze bij het ophalen van de AB cryptobox 350HD gezien bij Astrasat in groningen, men gebruikt daar geen cccam, welke precies durf ik je nu niet te zeggen maar dat iets van ngcam + mgcam (anders werkte de CD kaart niet). Het is wel een leuke box, waarop je ook youtube kan afspelen (ook zien werken). voor 149 Euro kun je hem ophalen bij Astrasat  (neem ik heb er geen aandelen in!).

arjanhs

Quote from: eislon on May 14, 2011, 11:02:08 PM
Toevallig heb ik deze bij het ophalen van de AB cryptobox 350HD gezien bij Astrasat in groningen, men gebruikt daar geen cccam, welke precies durf ik je nu niet te zeggen maar dat iets van ngcam + mgcam (anders werkte de CD kaart niet). Het is wel een leuke box, waarop je ook youtube kan afspelen (ook zien werken). voor 149 Euro kun je hem ophalen bij Astrasat  (neem ik heb er geen aandelen in!).

Ik vind in dit geval CCcam wat belangrijker, denk niet dat dit een laternatief voor mij is, nog maar eens verder zoeken. Hoe werkt de AB Cryptbox?

eislon

Voor de AB Cryptobox moet ik nog even verder naar een andere firmware zoeken, er zit nu een mediaguard cam in en dat werkt natuurlijk met de CD kaart goed. Verder is het een heel leuk model, opnemen kan ook.

De firmwares erin blazen in de huidige boxen is zeer eenvoudig, nieuwe firmware op usb stick, stick in de ontvanger, menu -> systeem -> upgrade by USB lijkt haast op next next finished.. het belangrijkste is dat het goed werkt!

arjanhs

Quote from: eislon on May 22, 2011, 09:59:25 AM
De firmwares erin blazen in de huidige boxen is zeer eenvoudig, nieuwe firmware op usb stick, stick in de ontvanger, menu -> systeem -> upgrade by USB lijkt haast op next next finished.. het belangrijkste is dat het goed werkt!

Dat het goed werkt is inderdaad een vereiste, maar daarnaast zijn ook de overige functies belangrijk. Ook het eenvoudig aanpassen van bouquets vind ik een belangrijk onderdeel.

eislon

Helemaal gelijk, dat moet ik nog uitzoeken, want dat ging nu inderdaad wel makkelijk, maar moet eigenlijk via een editor kunnen. en dat heb ik nog niet uitgezocht.

arjanhs

Quote from: ahendriks on April 21, 2011, 10:25:00 AM
Ik ben nu voor een paar mensen bezig met een Openbox S9... Volgende week hoop ik het eerste exemplaar in huis te hebben om het een en ander uit te testen. Als deze zijn beloftes waar maakt gaat deze goed verkopen... deze kost slechts 100 euries (en dat voor een HD sat ontvanger met ccCam mogelijkheden!)... (Tuurlijk heb je voor dat geld ook wel wat nadelen...)

Wat zijn je ervaringen van de Openbox S9, doet deze wat hij zou moeten kunnen?

eislon

Quote from: arjanhs on May 25, 2011, 11:57:21 AM
Wat zijn je ervaringen van de Openbox S9, doet deze wat hij zou moeten kunnen?

nou de openbox die ik had ging om de 5 minuten rebooten en dat vond ik nu niet echt fijn. Maar dit ding was wel in enkele seconden weer terug en dat kan ik niet van de SAB bij een reboot zeggen. Maar ja stabiel is de SAB weer veel beter en dat wil ook wel wat zeggen.

arjanhs

Quote from: eislon on May 25, 2011, 09:54:49 PM
nou de openbox die ik had ging om de 5 minuten rebooten en dat vond ik nu niet echt fijn. Maar dit ding was wel in enkele seconden weer terug en dat kan ik niet van de SAB bij een reboot zeggen. Maar ja stabiel is de SAB weer veel beter en dat wil ook wel wat zeggen.

OK, maar die had je weer terug gedaan toch, ik was ook benieuwd wat Alex zijn ervaringen er mee zijn. Neem aan dat deze niet terug is gegaan?

eislon

Quote from: arjanhs on May 26, 2011, 01:33:38 PM
OK, maar die had je weer terug gedaan toch, ik was ook benieuwd wat Alex zijn ervaringen er mee zijn. Neem aan dat deze niet terug is gegaan?

klopt, die van mij is terug... ja ben ook wel benieuwd naar je ervaring. Ik weet wel dat Cccam iets lastiger in gebruik is (tenzij je een juiste file hebt) dan bij de SAB.

arjanhs

Quote from: eislon on May 26, 2011, 06:46:14 PM
klopt, die van mij is terug... ja ben ook wel benieuwd naar je ervaring. Ik weet wel dat Cccam iets lastiger in gebruik is (tenzij je een juiste file hebt) dan bij de SAB.

Ik heb er geen ervaring mee, maar Alex schreef in deze thread dat hij er ook een zou ontvangen en benieuwd hoe hem deze ontvanger bevalt.