• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

Mvison Fcis 7000 e+

Started by robsat, November 04, 2008, 08:15:54 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

robsat

sinds een maand 2dehands aangeschaft om mezelf in te wijden in de satwereld. Door 1ste eigenaar inArnhem aangeschaft . en in 4 jaar tijd nog nooit geupdate.(deede het altijd goed.)
Updaten is daar gratis , dus aangekeert , binnen 10 min kreegb ik hem terug , met de mededeling voeding defect. komt zegt men door het aan/ uitzetten . Wat een onzin als ik e.e a veneem over de dreamboxen .
Enfin heb nu geen beeld meer alleen info van desbetreffende kanaal onder in de balk en bij de abo CD kanalen melding gecodeerdt.
Zie aan de voedingprintplaat niks byzonders (zwart geblaakert, og e.e.a opgezwollen).
Iemand ervaring mee , of een voeding.

een starter.

ahendriks

lijkt me een miskoop... jammer maar helaas.
Grt,
Alex

robsat

, nee hij heeft een maand gedraait en ik wilde hem laten updaten. zat nog classic firmware op(is gratis bij hen aangeschaft )
Heeft men m.i bij desbetreffende sattoko een verkeerde handeling gedaan. (denk dat de recessie is toegeslagen vroegen euro 60 nieuwe voeding).
Hier en daar gegoogled  nieuwe elco 220uf  gesoldeer(d)t  0,70 cent  ,und jetzt geht er wieder loss.

mvg rob


arjanhs

Quote from: robsat on November 05, 2008, 11:42:10 PM
, nee hij heeft een maand gedraait en ik wilde hem laten updaten. zat nog classic firmware op(is gratis bij hen aangeschaft )
Heeft men m.i bij desbetreffende sattoko een verkeerde handeling gedaan. (denk dat de recessie is toegeslagen vroegen euro 60 nieuwe voeding).
Hier en daar gegoogled  nieuwe elco 220uf  gesoldeer(d)t  0,70 cent  ,und jetzt geht er wieder loss.

Wel handig als je dat zelf kunt solderen, zou je het wat specifieker willen schrijven, zodat ook andere lezers hiervan nu en in de toekomst gebruik kunnen maken, alles gaat natuurlijk een keer stuk, en 70 cent is een stuk goedkoper dan 60 euries.

robsat

Quote from: arjanhs on November 06, 2008, 07:38:10 AM
Wel handig als je dat zelf kunt solderen, zou je het wat specifieker willen schrijven, zodat ook andere lezers hiervan nu en in de toekomst gebruik kunnen maken, alles gaat natuurlijk een keer stuk, en 70 cent is een stuk goedkoper dan 60 euries.
Neem stekker uit stopcontact , demonteer behuizing (5 schroefjes) , schuif behuizing 10 m,m naar achter en verwijder deze , koppel connector los van (grote printplaat/moederbord) en demonteer voedingprinplaat (4schroefjes)
op voedingprintplaat , aan het laagspannings  gedeelte (dus aan de andere zijde dan aansluiting netspanning, zitten diverse componenten ,waaronder ook diverse elco,s(gelijkspanning condensator) . Desbetreffende elco C18 (220 UF 35V  minstens) (positie ergens in het midden)schijnt de spanning  5 V te leveren voor het beeld , als deze uitdroogt en spanning onder 4,6V  ,krijg je o.a bovenstaand probleem,
Note> denk aan de + en - poot
Problem kan ook (naar horen zeggen , in dit geval lezen) een spanningsstabilisator 7085 zijn (niet naar gezocht , daar die van mij weer pruttelde)

mvg rob