• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

Seca 2 CanalDigitaal hack voor Dreambox

Started by Wimpie, September 23, 2005, 02:45:44 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wimpie

September 23, 2005, 02:45:44 PM Last Edit: September 23, 2005, 02:46:15 PM by Wimpie
De hack die beschikbaar is voor CanalDigitaal was tot gisteren alleen mogelijk op een Wildcard. Sinds vandaag lijkt dezelfde hack ook mogelijk op de Dreamboxen van Dream Multimedia.

De hack is nog niet overal beschikbaar via Internet maar dat zal een kwestie van enkele uren zijn en dan zal deze hack wel overal te vinden zijn.

In een reactie aan Dutchmedia liet operaioneel directeur Kees F

eislon

Is er nu wel of geen goed werkende hack voor canaldigitaal?

Ik heb al een tijdje niet meer rond gekeken...

Wimpie

Heb je goed gekeken naar de datum van de post!

eislon

Quote from: Wimpie on October 21, 2006, 02:24:57 PM
Heb je goed gekeken naar de datum van de post!

Yep, daarom nieuwsgierig of het nog werkt  :wacko:

Wimpie

Nope, na die tijd zijn ze over gegaan naar seca2, en toen was het gebeurd.

eislon

Quote from: Wimpie on October 21, 2006, 08:08:23 PM
Nope, na die tijd zijn ze over gegaan naar seca2, en toen was het gebeurd.

En volgens mij is het sinds die tijd niet meer open geweest in tegen stelling tot bv. taquilla

Wimpie

Dat klopt, maar Taquilla gebruikt ook Nagra 2 ipv Seca 2, en die is inderdaad wel regelmatig open, net als Premiere.

eislon

Quote from: Wimpie on October 24, 2006, 07:23:05 AM
Dat klopt, maar Taquilla gebruikt ook Nagra 2 ipv Seca 2, en die is inderdaad wel regelmatig open, net als Premiere.

Hmm tja ik moet gemini 3.20 nog even doorworstelen qua keys en emu's.
Maar ja tijd he.

Wimpie

Quote from: eislon on October 25, 2006, 01:27:05 AM
Hmm tja ik moet gemini 3.20 nog even doorworstelen qua keys en emu's.
Maar ja tijd he.

Tijd heb je toch genoeg, heb je zelf aan gegeven :-)

eislon

Quote from: Wimpie on October 25, 2006, 07:43:20 AM
Quote from: eislon on October 25, 2006, 01:27:05 AM
Hmm tja ik moet gemini 3.20 nog even doorworstelen qua keys en emu's.
Maar ja tijd he.

Tijd heb je toch genoeg, heb je zelf aan gegeven :-)

Klopt, maar niet voor alle dingen he, als ik OS-sen test, dan kan ik op dat moment natuurlijk niet iets anders doen.
Laatste tijd veel tijd en aandacht aan vmware besteed, tja en aan de dreambox komen mag wel, maar moet voor de andere personen wel weer op tijd draaien... en ik heb soms gewoon een ingeving, van nu wil ik ff dat doen... maar ja niet veel tijd meer...  dan maar een andere keer en van afstel komt dan weer uitstel etc..   ach ja...

Maar mijn VOIP draait stabiel.

arjanhs


eislon

Quote from: arjanhs on October 27, 2006, 08:32:25 AM
Wat heb je draaien voor VOIP dan?

Ik heb asterisk lopen op mijn mac mini (config, is kloon van mijn linux installatie geweest).
Erg handig, het is gratis bellen in nederland en vele andere landen (vaste telefonie).
Heb een IP telefoon (budgetphone BT101) gekocht en die ingesteld, maar echt gaaf hoor, volgens mij was het eens in de 120 dagen of een half jaar je account met 10 euro opwaarderen, doe je dat op tijd, dan neem je je "beltegoed"  mee.

Onder linux gebruik ik ook wel eens het programma twinkle (softphone), werkt ook met de asterisk installatie (SIP)

Wimpie

Ik mag het straks met IPB gaan doen, hoop dat dat een beetje gaat werken, misschien lukt het daarmee ook wel om andere sofware via die VOIP verbinding te laten werken, genoeg om weer te proberen.

eislon

Quote from: Wimpie on October 30, 2006, 08:44:40 PM
Ik mag het straks met IPB gaan doen, hoop dat dat een beetje gaat werken, misschien lukt het daarmee ook wel om andere sofware via die VOIP verbinding te laten werken, genoeg om weer te proberen.

Vertel, dit klinkt interessant. IPB is dit het? http://www.invisionpower.com/ip.dynamic/products/board/index.html


ahendriks

euhhh... IPB = Internet Plus Bellen
van KPN welteverstaan...
Is wel VoIP... maar niet custum made zoals jij het hebt werken...
Grt,
Alex

eislon

Quote from: ahendriks on October 31, 2006, 01:45:28 PM
euhhh... IPB = Internet Plus Bellen
van KPN welteverstaan...
Is wel VoIP... maar niet custum made zoals jij het hebt werken...

Oh kijk, dus daar ga je naar toe? Jammer voor ons.
Trouwens, direct een vraag hierop... als je internet plus bellen hebt, en je internet valt weg, kan je dan nog wel bellen?

Ben benieuwd of ze daar wel iets voor hebben!

Wimpie

Tuurlijk kan ik nog bellen, ik heb toch een GSM :-)

Maar inderdaad dat is nog een probleem bij KPN, maar hopelijk zijn het allemaal kinderziektes, die nog worden opgelost, uitvallen van internet gebeurt mij nu met de ADSL verbinding van KPN ook bijna niet, dus daar ben ik niet zo bang voor.

ahendriks

IPB heeft al een aantal momenten gehad dit jaar dat het onbereikbaar/onbruikbaar was.
Het is nieuwe technologie dus er zijn idd nog problemen. Je bent in ieder geval stukken goedkoper uit met voip, maar daar heb je wel als nadeel bij dat het soms niet te gebruiken is. Maar was Wimpie al aangeeft, met een GSM heb je dan alsnog geen problemen...
Ik denk dat ik thuis binnenkort ook overstap op IPB...
Grt,
Alex

Wimpie

Kies je niet voor die Quick of hoe doe ook mag heten, of zitten er toch nog nadelen aan?

eislon

Nou ik ben gewoon nieuwsgierig of KPN wel een oplossing heeft voor het weg vallen van je ene verbinding, want telefonie en internetten bij IPB gaat ook over dezelfde lijn, en als ik het goed heb moet je dan je telefoon op je modem aansluiten.
Tenminste zo werkt het met Tele2 compleet (lite/gewoon) wel.
Ik heb hier nu Tele2 Compleet en ben erg tevreden, nog geen problemen gehad (sinds juli 2006, toen was ik dus volledig aangesloten).

Maar hiernaast heb ik dus mijn eigen VOIP via (nogmaals) dezelfde verbinding.  en ik moet zeggen dat ik in het begin nog wel eens had dat de SIP provider er even niet was, maar laaste maanden geen problemen meer. Werkt echt goed.  Een aanrader voor diegene die geintereseerd is.

KPN is qua betrouwbaarheid misschien wel beter, maar goed zij hebben het ook al jaren (telefonie vast )  maar ja ze blijven duurder voor minder en dat is wel altijd jammer hoor.

En ik denk niet dat IPB een optie heeft als de internet weg valt (zeg modem) dat je dan je telefoonstekker weer in je splitter moet aansluiten, en wel om het feit dat dit bij gebruikers te veel vraagtekens oproept, en hoe geef je zoiets (telefonisch) goed aan.