• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

PC-BSD 8.1

Started by eislon, December 11, 2010, 08:23:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eislon

Het is rustig in deze topic, maar hier nog even een update:

De PC-BSD Team was op 20 Juli van 2010 blij te mogen aankondigen dat PC-BSD 8.1 (Hubble Edition) is uitgebracht, draaiend op de FreeBSD 8.1-RELEASE, met KDE 4.4.5

Versie 8.1 bevat een flink aantal verbeteringen voor een volledige lijst verwijs ik je naar de pc-bsd websit. Enkele veranderingen en verbeteringen zijn:

FreeBSD 8.1-Release
KDE 4.4.5
Verschillende bug fixes bij de installatie backend
Ondersteuning voor dedicated disk GPT partitionering
Verbeterde ZFS ondersteuning
Bugfixes voor desktop tools / utilities

Version 8.1 van PC-BSD is beschikbaar op hun mirrors, alsook via torrent welke te vinden is op www.gotbsd.net .

(Ik zal de torrent proberen als ik jullie was, de mirrors kwamen bij mij niet heel snel binnen).

arjanhs

Welke virtualisatie mogelijkheden geeft deze distributie op dit moment, misschien wel een goede vervanger voor Ubuntu, nog net even wat sneller en stabieler.

eislon

Quote from: arjanhs on December 12, 2010, 12:16:14 PM
Welke virtualisatie mogelijkheden geeft deze distributie op dit moment, misschien wel een goede vervanger voor Ubuntu, nog net even wat sneller en stabieler.

geen idee, zou ik ook ff moeten uitzoeken. Maar 1 ding is zeker, dezelfde mogelijkheden als FreeBSD 8.1 ;-)

arjanhs

Quote from: eislon on December 13, 2010, 05:47:29 AM
geen idee, zou ik ook ff moeten uitzoeken. Maar 1 ding is zeker, dezelfde mogelijkheden als FreeBSD 8.1 ;-)

Dat dacht ik ook al, en deze heeft volgens mij nog wel de benodigde beperkingen.

eislon

Quote from: arjanhs on December 13, 2010, 08:06:47 AM
Dat dacht ik ook al, en deze heeft volgens mij nog wel de benodigde beperkingen.

durf het je nog niet te zeggen, maar op zich is pc-bsd wel een leuke distro... maar eens weer een keer proberen  :-D

arjanhs

Quote from: eislon on December 13, 2010, 05:35:39 PM
durf het je nog niet te zeggen, maar op zich is pc-bsd wel een leuke distro... maar eens weer een keer proberen  :-D

Klopt, wil binnenkort ook weer eens wat ander proberen dan Ubuntu met Gnome, zoek een iets kleinere distro wat ook snel op mijn 7 jaar oude systeem werkt.

eislon

Quote from: arjanhs on December 16, 2010, 11:25:00 AM
Klopt, wil binnenkort ook weer eens wat ander proberen dan Ubuntu met Gnome, zoek een iets kleinere distro wat ook snel op mijn 7 jaar oude systeem werkt.

tja er zijn nog genoeg kleinere distros ;-) maar welke werkt het prettigst!

arjanhs

Quote from: eislon on December 18, 2010, 06:58:12 AM
tja er zijn nog genoeg kleinere distros ;-) maar welke werkt het prettigst!

Dat is altijd lastig, iedereen heeft andere voorkeuren, ik heb echter een beperking in de hardware, moet dus een distro kiezen die een hoge performance geeft en minimale resources gebruikt :-)

eislon

Quote from: arjanhs on December 20, 2010, 07:33:51 PM
Dat is altijd lastig, iedereen heeft andere voorkeuren, ik heb echter een beperking in de hardware, moet dus een distro kiezen die een hoge performance geeft en minimale resources gebruikt :-)

tja... debian minimaal?

arjanhs

Quote from: eislon on December 20, 2010, 08:00:52 PM
tja... debian minimaal?

Is ook nog een optie, maar met name het file system van freebsd is erg betrouwbaar en snel, maar ext4 heb ik nog niet geprobeerd.

eislon

Quote from: arjanhs on December 21, 2010, 05:15:11 PM
Is ook nog een optie, maar met name het file system van freebsd is erg betrouwbaar en snel, maar ext4 heb ik nog niet geprobeerd.

Oh nou ext4 is goed hoor, ik heb er geen enkele problemen mee gehad tot nu toe... en heb het al zeker 1 jaar in gebruik