• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

Hekwerk balkon.

Started by eislon, October 14, 2006, 09:06:53 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eislon

Mijn schotel staat op het balkon (voet).
Nu is mijn vraag in hoeverre het balkon hekwerk (railing)  invloed kan hebben op de signaalkwaliteit?
Het hekwerk lijkt mij gemaakt uit aluminium. Het is echt een soort hekwerk, dus steilen en daar ruimte tussen.

Dus in hoe ver kan aluminium het signaal tegenhouden?

arjanhs

Normaal gesproken heeft het hekwerk wat rondom wordt gebruikt weinig invloed, ik neem aan dat de schotel hier boven uit steekt, mocht dat niet het geval zijn, dan kan het natuurlijk het singaal beinvloeden, wat is nu je ontvangst, is dit voldoende, of valt het beeld snel weg na een flinke regen bui?

eislon

helaas is de voet niet hoog genoeg, dus ja een gedeelte van de schotel kijkt nog door/tegen het hekwerk aan.
Ben bezig om een buis aan het balkon te bevestigen en dan de schotel boven het hekwerk te hangen.
Tevens ga ik zoeken naar een rotor..

Wimpie

Maar je ging toch verhuizen, wat maakt het voor die korte tijd nog uit?

eislon

Quote from: Wimpie on October 18, 2006, 03:18:42 PM
Maar je ging toch verhuizen, wat maakt het voor die korte tijd nog uit?

Helemaal niets, maar dat verhuizing weet ik zelfs ook pas een paar dagen, dus het begin van deze topic was er eerder dan de verhuisplannen.
vandaar.  Maar voor hetzelfde geld gaat de verkoop slecht en dan zit ik daar nog wel een tijdje.   :rolleyes:

Wimpie

Dat klopt, wat zijn je ontvangst waarden, je SNR enz.

eislon

Quote from: Wimpie on October 20, 2006, 08:38:53 AM
Dat klopt, wat zijn je ontvangst waarden, je SNR enz.

nou SNR is max. 81% en AGC verschilt nogal per zender, dus een echt waarde kan ik je niet geven, sommigen zijn 56% anderen 70>%.

Wimpie

Quote from: eislon on October 24, 2006, 05:01:07 AM
nou SNR is max. 81% en AGC verschilt nogal per zender, dus een echt waarde kan ik je niet geven, sommigen zijn 56% anderen 70>%.

Nou dat is toch voldoende, ik haal niet veel meer en heb er geen hekwerk voor staan, zelf op mijn schotel van ruim 1 meter haal ik deze waardes, kan natuurlijk altijd beter, maar je moet een keer tevreden zijn :-)

eislon

Quote from: Wimpie on October 24, 2006, 07:31:49 AM
Quote from: eislon on October 24, 2006, 05:01:07 AM
nou SNR is max. 81% en AGC verschilt nogal per zender, dus een echt waarde kan ik je niet geven, sommigen zijn 56% anderen 70>%.

Nou dat is toch voldoende, ik haal niet veel meer en heb er geen hekwerk voor staan, zelf op mijn schotel van ruim 1 meter haal ik deze waardes, kan natuurlijk altijd beter, maar je moet een keer tevreden zijn :-)

Ja je moet een keer tevreden zijn, maar volgens mij kan het wel beter, want met een regenbui valt het signaal wel weg, de BER loopt dan snel op.  Maar als ik soms waarden lees van anderen... dan kan het wel beter.

Wimpie

Hoe groot is je schotel?

Op de draaibare van mij die ruim een meter is, valt na een hele zware hoosbui ook het beeld weg, maar dat neem ik voor lief.

eislon

Quote from: Wimpie on October 24, 2006, 02:45:19 PM
Hoe groot is je schotel?

Op de draaibare van mij die ruim een meter is, valt na een hele zware hoosbui ook het beeld weg, maar dat neem ik voor lief.

Mijn schotel is een triax 78 cm.
Dus jij vindt de waarden wel goed cq normaal... want anders stel ik me straks weer kapot terwijl het geen ene moer helpt.

Wimpie

Quote from: eislon on October 24, 2006, 06:04:48 PM
Mijn schotel is een triax 78 cm.
Dus jij vindt de waarden wel goed cq normaal... want anders stel ik me straks weer kapot terwijl het geen ene moer helpt.

Ik zou er niet teveel moeite voor doen, veel beter krijg je hem waarschijnijk niet, en pas bij een SNR van lager dan 70 gaat hij storen, dus dat valt nog wel mee, wel zal je tijdens regen uitval van het singaal hebben, maar dat hebben veel mensen met een shchotel, of je moet er een van een meter hebben :-)

eislon

Quote from: Wimpie on October 24, 2006, 06:25:13 PM
Ik zou er niet teveel moeite voor doen, veel beter krijg je hem waarschijnijk niet, en pas bij een SNR van lager dan 70 gaat hij storen, dus dat valt nog wel mee, wel zal je tijdens regen uitval van het singaal hebben, maar dat hebben veel mensen met een shchotel, of je moet er een van een meter hebben :-)

Tja die heb ik niet he..  ik heb nog zo'n jaren  :ph34r:  schotel :-D

Wimpie

Die Triax schotels zijn toch niet zo erg, weet niet hoe lang je je schotel hebt, die van een meter bij mij op het dak is geloof ik 10 of 15 jaar oud, heb hem namelijk een keer gekregen, inclusief een standaard, kon hem zo op de garage zetten, heb daar namelijk ook vrij uitzicht op het zuiden.

eislon

Quote from: Wimpie on October 25, 2006, 07:16:34 AM
Die Triax schotels zijn toch niet zo erg, weet niet hoe lang je je schotel hebt, die van een meter bij mij op het dak is geloof ik 10 of 15 jaar oud, heb hem namelijk een keer gekregen, inclusief een standaard, kon hem zo op de garage zetten, heb daar namelijk ook vrij uitzicht op het zuiden.

Nou het nieuwe huis waar we opzich wel interesse in hebben heeft ook een tijd op het zuiden , met een garage die ik dan kan gebruiken om de schotel op te plaatsen.  Maar goed dat zijn nu nog toekomst plannen, eerst maar even afwachten.  heb nu trouwen kijkers in mijn huis, ben benieuwd hoe en wat die ervan vinden.
Zou mooi zijn als je een bod krijgt dan kun je zelfs ook wat sneller verder he.

Wimpie

Inderdaad, selecteer je je nieuwe huis met vrij zicht op het zuiden :-)

eislon

Quote from: Wimpie on November 06, 2006, 11:32:48 AM
Inderdaad, selecteer je je nieuwe huis met vrij zicht op het zuiden :-)

Ik heb oh sorry "Wij" hebben al iets op het oog.... tuin op het zuiden...  de garage is dan een mooie plek om mijn schotel te plaatsen.
Zag trouwens dat Astrasat een Wavefrontier 55 aanbied met 4 LNBs voor Euro 139,-

10 cm groter dan die Technisat he.

Wimpie

En de 90 is nog weer eens 25 centimeter groter, en daar kunnen dacht ik in totaal 16 lnbs in, dan kan je veel satalieten ontvangen :-)

eislon

Quote from: Wimpie on November 15, 2006, 07:00:25 AM
En de 90 is nog weer eens 25 centimeter groter, en daar kunnen dacht ik in totaal 16 lnbs in, dan kan je veel satalieten ontvangen :-)

Ja zo'n reactie had ik al verwacht,  op zich denk ik wel dat dit een beter oplossing is dan een technisat of een duo lnb 60.
Ik zal kijken zodra ik een andere woning heb en dus ga verhuizen...  heb dan misschien wel die grote garagedak waar die wavefrontier mooi op kan...

Trouwens heb jij al iets gelezen over hoe je zo'n wavefrontier moet gebruiken om de lnb's in te stellen?  Als ik het goed heb, moet je ze net andersom plaatsen ivm de tweede weerkatsing?

Wimpie

Ik weet niet veel van hoe je die dingen moet uitrichten, een of twee lnb's gaat nog wel, maar een draaibare opstelling krijg ik niet werkend, er zijn zelf praktijkvoorbeelden op dit forum :-)