• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

geen jimjam

Started by duchi, November 11, 2008, 05:23:27 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

duchi

hallo allemaal

ik heb sinds kort een dm500s waar ik over het algemeen wel tevrede over ben , ik heb van de week alleen mijn lnb vervangen door een duo lnb maar nu lijkt het of mijn beeld minder scherp is maar ik ook geen jimjam kan ontvangen en waarschijnlijk meerdere zenders o.a Jimjam,eredisvie live 2 , regionale zenders (rtv) ik hoop dat jullie me kunnen helpen

alvast bedankt

groetjes duchi

arjanhs

Quote from: duchi on November 11, 2008, 05:23:27 PM
ik heb sinds kort een dm500s waar ik over het algemeen wel tevrede over ben , ik heb van de week alleen mijn lnb vervangen door een duo lnb maar nu lijkt het of mijn beeld minder scherp is maar ik ook geen jimjam kan ontvangen en waarschijnlijk meerdere zenders o.a Jimjam,eredisvie live 2 , regionale zenders (rtv) ik hoop dat jullie me kunnen helpen

Het vervangen van je lnb zou geen verschil mogen maken in de scherpte van het beeld, met digitale televisie heb je wel of geen beeld, er kan verstoring zijn doordat je blokken ziet, maar verder niet, dat je o.a. geen rtv zenders kan ontvangen, kan komen dat deze niet goed is afgesteld, of dat je ze nog niet hebt in gescand, misschien moet je dat eerst proberen. Heb je het wel gedaan, heb je dan uberhaupt singaal?

Arjan

duchi

hallo Arjan

bedankt voor je reactie .
ik ben zo nieuw op dit gebied dat ik niet eens weet hoe ik iets moet inscannen
valt dit soms onder automatische transponder scan ? of op een andere manier ?

alvast bedankt

duchi

arjanhs

Quote from: duchi on November 11, 2008, 09:49:42 PM
bedankt voor je reactie .
ik ben zo nieuw op dit gebied dat ik niet eens weet hoe ik iets moet inscannen
valt dit soms onder automatische transponder scan ? of op een andere manier ?

Het valt inderdaad onder de automatische transponder scan, hierin kun je je satellieten kiezen en deze vervolgens in scannen, dan zouden de zenders naar voren moeten komen, ook kun je kiezen de settings er in te plaatsen. Deze kun je op het fourm donwloaden en met dreamboxedit er in plaatsen, hierbij is het scannen al gedaan, en worden direct de juiste frequesties enz. voor je ingesteld.

Zelf inscannen is natuurlijk wel leerzamer, maar mocht je het geduld niet hebben dan kun je deze settings gebruiken.

Arjan

ahendriks

Voordeel van de settings downloaden is dat je ook meteen goed ingedeelde bouquetten (groepen) hebt.
Beste settings zijn die van pet123, maar die werkt het niet meer bij. Iemand anders, harberri, heeft het stokje overgenomen. Deze zijn net zo goed. Ff de zoekfunctionaliteit van dit forum gebruiken en dan de nieuwste settings ophalen van harberri dus...

Zoals arjan aangeeft kan je ze er in plaatsen met dreamboxedit... een windows programma speciaal om settings te beheren...
Grt,
Alex

duchi

allemaal bedankt voor jullie reacties

ik heb inmiddels jimjam gevonden alleen is dit volgens mij iets van italiaans klopt dit

mvg duchi

arjanhs

Quote from: duchi on November 15, 2008, 11:00:38 AM
ik heb inmiddels jimjam gevonden alleen is dit volgens mij iets van italiaans klopt dit

Dat zou best kunnen, veelal zijn van alle zenders meerdere varianten te vinden met allemaal verschillende talen, ik dacht dat deze bij het TV Vlaanderen pakket ook zat?

ahendriks

jimjam is ook gewoon NL's... bij mij thuis wel... hij zit in het familiepakket van CanalDigitaal, samen met bebe tv (welke niet nederlandstalig is)...
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on November 17, 2008, 09:54:37 AM
jimjam is ook gewoon NL's... bij mij thuis wel... hij zit in het familiepakket van CanalDigitaal, samen met bebe tv (welke niet nederlandstalig is)...

OK, ik wist het niet, maw ik heb er nog niet eerder naar gekeken.

ahendriks

wij hebben heeeeeeeeeeeeel vaak jimjam opstaan (voor Esmee uiteraard)... daarom zit ik ook steeds tegen je te zeuren om het top-pakket... Ronald wil het ook graag hebben voor Bjorn (hij heeft het een paar dagen gehad dus weet wat het is ;-)

Heb je al weer plannen om te upgraden?
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on November 17, 2008, 04:19:46 PM
wij hebben heeeeeeeeeeeeel vaak jimjam opstaan (voor Esmee uiteraard)... daarom zit ik ook steeds tegen je te zeuren om het top-pakket... Ronald wil het ook graag hebben voor Bjorn (hij heeft het een paar dagen gehad dus weet wat het is ;-)
Heb je al weer plannen om te upgraden?

Ja, denk wel dat ik het binnenkort ga doorvoeren.