• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

Speelt Dreambox 800HD mkv-files af?

Started by Kafzar, October 04, 2010, 06:30:09 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kafzar

Hallo allemaal,

Binnenkort krijg ik mijn eerste "echte" dreambox in handen. Het wordt een 800HD.
Ik ben totaal onervaren op dit gebied. Van teksten als "flashen" word ik al nerveus...
Wat ik mij afvroeg is of het mogelijk is om mkv files op de hd van de dreambox te zetten en deze af te spelen zonder allerlei dingen te moeten downloaden. En ik had hier op het forum gelezen dat je het beste niet met een NTFS schijf kan werken? Dat het ext3 moet zijn?
Kan ext3 wel bestanden groter dan 4.** gigabyte aan? Want ik wil graag blueray images bekijken vanaf mijn dreambox?
Dit omdat mijn pc geen HD beeld aankan en ik ook (helaas) geen Xtreamer heb.

Ik heb er al het één en ander over gelezen in dit forum maar het is mij allemaal nog niet echt duidelijk.

ahendriks

De processor van de DM800 zal je (HD) MKV bestanden niet kunnen weergeven... gewone MKV's lukt volgens mij nog wel.

Door de HDD vanuit de DM800 te formateren (vanuit het image) krijg je automatisch EXT3. Dit is een betere partitie indeling als NTFS. NTFS is een windows indeling en EXT3 een linux indeling. Aangezien je dreambox op linux draait zal hij stukken beter met EXT3 om kunnen gaan (naast de andere voordelen dat EXT3 sowieso al heeft). EXT3 heeft ook "geen beperking" bij de bestandsgrootte. Ik heb thuis een MKV blue ray rip van iron man 2 staan van 12,5 gigabyte... geen probleem voor EXT3...

Blue-ray images bekijken gaat niet lukken... dan had je voor de DM8000 moeten gaan... die kan dat geloof ik wel. Maar die is errug duur... een xtreamer is financieel gezien dan veel beter (zie hdsupplies.nl)...
Grt,
Alex